رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت لارستان با اشاره به اینکه بیش از 80 طرح مطالعه شده متناسب با موقعیت لارستان، برای معرفی به سرمایه‌گذاران در اداره صنعت، معدن و تجارت این شهرستان تعریف و آماده‌ شده است، اضافه کرد: در آینده نزدیک، اتاق فکری برای مشاوره‌دهی به سرمایه‌گذاران برای راهنمایی به این افراد در اداره صنایع لارستان راه‌اندازی خواهد شد.
کد خبر: ۱۱۸۲۹
تاریخ انتشار: ۱۸ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۲:۱۶ 09 March 2015

به گزارش تابناک فارس؛ محمدعلی ابراهیمی‌زاده عصر امروز در نشست خبری با خبرنگاران، با تأکید بر ظرفیت بالقوه و بالفعل لارستان در صدور کالاهای تولیدی به کشورهای حوزه خلیج‌فارس، اظهار داشت: سرمایه‌گذاران می‌توانند با برنامه‌ریزی و تولید کالاهای پرفروش، با توجه به نزدیکی این منطقه به بندرهای بزرگ جنوب کشور و از طرفی بهره‌مندی از فرودگاه بین‌المللی لارستان، بازارهای بزرگ کشورهای عربی را به‌دست گیرند.

وی بابیان اینکه، تولیدکنندگان ما باید به فکر تصاحب بازارهای صادرات داخلی و حتی بین‌المللی باشند، اظهار داشت: یکی از راه‌های جذب مشتری بسیار، تولید کالاهای باکیفیت و با قیمت تمام‌شده مناسب است که می‌تواند سرآغاز کسب موفقیت‌های بزرگ باشد.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت لارستان، با توصیه به سرمایه‌گذاران و تولیدکنندگان بر تحقیق کامل در زمینه پروژه موردنظر برای سرمایه‌گذاری پیش‌از ورود به مراحل راه‌اندازی تصریح کرد: تولیدکنندگان دید خود را برای فروش محصولات، فقط به بازارهای منطقه‌ای و درون شهرستانی محدود نکنند.

وی با انتقاد از برخی تحصیل‌کردگان از عدم پذیرش فعالیت در واحدهای صنعتی، عنوان کرد: جوانان باید به‌دنبال تحصیل در رشته‌هایی باشند که نیاز این شهرستان است که این خود می‌تواند سهم 25 درصدی تحصیل‌کردگان در اشتغال در کارخانه‌های تولیدی لارستان را افزایش دهد.

ابراهیمی‌زاده بابیان اینکه، کارهای مطالعاتی برای احداث شهرک صنعتی در بخش‌های جویم و بنارویه لارستان در حال اجراست، گفت: این شهرستان، به‌لحاظ دارا بودن تعداد شهرک‌ها و نواحی و همچنین تعداد واحدهای صنعتی، پس از شیراز، رتبه دوم این استان را داراست.

وی ظرفیت شهرستان لارستان در حوزه‌های صنعت، معدن و تجارت را در سطح استان پهناور فارس، بسیار خوب ارزیابی و تصریح کرد: با توجه به موقعیت جغرافیایی و طبیعی لارستان، فرصت مناسبی برای سرمایه‌گذاری‌های بزرگ و کوچک وجود دارد.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت لارستان با اعلام آمادگی این اداره برای همکاری و مشاوره به سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی برای سرمایه‌گذاری اقتصادی در این شهرستان، افزود: می‌توان با همکاری و همفکری نمایندگی وزارت امور خارجه در لارستان، رایزنی‌ها و پیگیری‌های لازم در زمینه حضور پررنگ‌تر سرمایه‌گذاران خارجی در منطقه غنی لارستان صورت داد.

وی با اشاره به اینکه بیش از 80 طرح مطالعه شده متناسب با موقعیت لارستان، برای معرفی به سرمایه‌گذاران در اداره صنعت، معدن و تجارت این شهرستان تعریف و آماده‌ شده است، اضافه کرد: در آینده نزدیک، اتاق فکری برای مشاوره‌دهی به سرمایه‌گذاران برای راهنمایی به این افراد در اداره صنایع لارستان راه‌اندازی خواهد شد.

ابراهیمی‌زاده یکی از ظرفیت‌های بالای لارستان را بهره‌گیری و استفاده بهینه از خرماهای تولیدشده در سطح این شهرستان و شهرستان‌های اطراف دانست و تصریح کرد: با توجه به مطالعات صورت‌گرفته، می‌توان از محصول خرما، بیش از هشت ماده را استخراج و تولید کرد که اگر در این زمینه سرمایه‌گذاری صورت پذیرد، به‌یقین منتج به نتیجه خواهد شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار