بازرسان بهداشت محیط مرکز بهداشت شهدای گمنام شیراز، در مدت سه هفته، 10 واحد عرضه قلیان در باغ های شمال شهر شیراز، را پلمب کردند.
کد خبر: ۱۲۹۷۵۰
تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۳۹۴ - ۰۹:۵۰ 16 November 2015
تابناک فارس به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شیراز: مسئول بهداشت محیط مرکز بهداشت شهدای گمنام شیراز با بیان این مطلب، اظهار داشت: در برخی بازدیدهای کارشناسان بهداشت محیط، عرضه دخانیات و قلیان، علاوه بر مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی و اماکن عمومی شیراز، در مکان هایی مانند قصابی ها هم مشاهده شده و این امر بر جدیت بازرسی های کارشناسان این مرکز افزوده است.

مرجان مشتاقی مقدم، افزود: از ابتدای سال 94 در بازدیدهای عادی و شبانه کارشناسان این مرکز برای ممنوع کردن عرضه قلیان در اماکن یاد شده، زیان های مصرف دخانیات با روش ارشادی به متصدیان این اماکن، آموزش داده شد و نیز در مواردی هم وسایل مربوط به عرضه و استعمال دخانیات، توقیف یا معدوم شد.

وی با بیان اینکه گستردگی عرضه دخانیات مانع از دستیابی به اهداف سلامت محور شده است، اظهار داشت: به همین دلیل از ابتدای مهرماه 94 با همکاری مقامات قضایی استان فارس و حمایت فرمانداری شیراز، اقدامات قانونی به صورت جدی اجرایی شده است.

این مسئول بهداشت محیط با اشاره به همکاری برخی از متصدیان مراکز توزیع با واحد بهداشت محیط برای تحویل وسایل مصرف دخانیات و ارائه تعهد عدم تخلف مجدد، اظهار داشت: از تمام شهروندان به ویژه والدین دعوت می شود دقت نظر بیشتری در زمینه رفتارهای فرزندان خود و پیشگیری از مصرف دخانیات و قلیان، داشته باشند.

وی گفت: شهروندان در صورت مشاهده موارد تخلف می توانند با شماره 190 سامانه ارتباط مردمی وزارت بهداشت، تماس بگیرند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار