مدیر کل منابع طبیعی استان فارس از صادرات 48 تن انواع گیاهان دارویی استان در سال گذشته خبرداد.
کد خبر: ۱۳۳۸۷۸
تاریخ انتشار: ۰۲ آذر ۱۳۹۴ - ۱۷:۱۶ 23 November 2015
تابناک فارس به نقل از مهر:مهرزاد بوستانی گفت: در سال گذشته ۴۸ تن گیاهان دارویی از استان فارس به کشورهای دیگر صادر شد که این نشاندهنده مرغوبیت گیاهان دارویی در این استان است.

وی ادامه داد: استان فارس به دلیل منابع غنی کشاورزی همیشه زبانزد بوده و در زمینه گیاهان دارویی نیز سرآمد است به گونه‌ای که با ۳۵۰ نوع گیاه دارویی جزء استان‌های برخوردار در این زمینه است.

مدیر کل منابع طبیعی استان فارس با بیان اینکه در استان فارس ۳۰ تا ۴۰ گونه گیاهان دارویی تولید می‌شود، افزود: آویشن باغی، شیرین بیان، آلوئورا، بادرنجبویه، مریم گلی، گل گاوزبان، اسطوخودوس، مورد، رزماری، شمعدانی عطری و غیره از مهم‌ترین گیاهان دارویی تولید شده در فارس هستند.

بوستانی گفت: آنغوزه، مسطکی، مورد، آویشن و کتیرا از جمله گیاهان دارویی خودرو در استان فارس است که متاسفانه به دلیل برداشت‌های بی‌رویه، خشکسالی، ریزگردها، چرای مفرطاستا دام و بهره‌برداری غیراصولی در حال انقراض هستند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر سه کارخانه فرآوری گیاه شیرین بیان در فارس وجود دارد، بیان کرد: باید از تمامی ظرفیتها در سطح استان استفاده شود تا بتوان برای تعداد زیادی از این طریق اشتغالزایی کرد.

مدیر کل منابع طبیعی فارس از توسعه و تولید گیاهان دارویی در استان خبرداد و گفت: با توجه به کمبود آب و خشکسالی در استان فارس و برای جلوگیری از فرسایش خاک ۵۲۰ هکتار از عرصه‌های منابع طبیعی در استان فارس به کاشت گیاهان دارویی اختصاص می‌یابد.

وی گفت: بالغ بر ۶۰۰ هکتار از عرصه‌های منابع طبیعی استان فارس به کشت گیاهان دارویی اختصاص یافته است.

بوستانی افزایش پوشش گیاهان دارویی در عرصه‌های منابع طبیعی را در جلوگیری از فرسایش خاک موثر دانست و گفت: علاوه بر این اقتصادی شدن عرصه ها را نیز به همراه دارد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار