معاون عمرانی استاندار فارس با بیان اینکه منابع آب زیرزمینی استان به آخرین جرعه‌ها و قطره‌های خود رسیده است خاطرنشان کرد: نه‌تنها نمی‌توان مجوز حفر چاه جدید صادر کرد بلکه باید از منابع چاه‌های موجود بیشترین بهره‌برداری را داشت و بدین منظور باید به جای کاشت چمن از گونه‌های گیاهی که مصرف آب کمتری دارند استفاده شود.
کد خبر: ۱۳۴۳۷
تاریخ انتشار: ۲۲ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۶:۱۰ 13 March 2015

خلیل رضائیان در آئین درختکاری در بهشت احمدی شیراز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: یکی از موارد مهم و مورد توجه دولت مردم‌سالاری است اما در بسیاری از مراسم‌ها این مسئولان هستند که پشت تریبون صحبت می‌کنند و هیچ فرصتی به تشکل‌های مردمی داده نمی‌شود.

وی افزود: تشکل‌های دولتی در بسیاری از برنامه‌های استان از جمله درختکاری و توسعه فضای سبز مشارکت خودجوش دارند.

معاون عمرانی استاندار فارس با بیان اینکه منابع آب زیرزمینی استان به آخرین جرعه‌ها و قطره‌های خود رسیده است خاطرنشان کرد: نه‌تنها نمی‌توان مجوز حفر چاه جدید صادر کرد بلکه باید از منابع چاه‌های موجود بیشترین بهره‌برداری را داشت و بدین منظور باید به جای کاشت چمن از گونه‌های گیاهی که مصرف آب کمتری دارند استفاده شود.

رضائیان بیان کرد: اگر برای انتقال هر متر مکعب آب از خلیج فارس به شهرستان‌های لار و لامرد 4 تا 5 هزار تومان هزینه شود برای انتقال این آب به شهرستان‌های شمالی استان بیش از 15 هزار تومان هزینه می‌شود.

وی با تأکید بر اینکه نباید در مسیر توسعه شهر شیراز فضاهای سبز و باغ‌های موجود تخریب شود تصریح کرد: شورای شهر شیراز در تغییر کاربری‌ها دقت بیشتری داشته باشد تا زمین‌هایی که برای ساخت‌و‌ساز در اختیار سرمایه‌گذاران قرار می‌دهد آسیبی به فضای سبز وارد نکند.

علیرضا پاک‌فطرت، شهردار شیراز، نیز در این آئین با بیان اینکه شهرداری شیراز از آبان امسال به توسعه و گسترش فضای سبز بیشتر توجه کرده اظهار داشت: پروژه‌های گلستان با کاشت 40 هزار اصله درخت در مساحت 100 هکتار، پروژه کیان‌آباد با کاشت 20 هزار اصله درخت در مساحت 50 هکتار، ایجاد فضای سبز در 10 هکتار از پروژه برف‌فروشان، کاشت نهال انجیر در مساحت 15 هکتار در کوه قندیلی، ایجاد فضای سبز در مساحت 15 هکتار در جبل‌دراک، ایجاد فضای سبز در 30 هکتار در باباکوهی و درختکاری 10 هکتار از پارک دوستان در همین راستا انجام شده است.

وی با اشاره به توزیه 35 هزار اصله نهال به مناسبت روز درختکاری توسط شهرداری‌های مناطق ده‌گانه شیراز بین مردم گفت: شهرداری شیراز در راستای توسعه فضای سبز شیراز بیش از 600 هکتار از اراضی این شهر را سبز کرده که 350 هکتار از این اراضی در ارتفاعات شهر شیراز بوده است.

شهردار شیراز با بیان اینکه شهرداری به سمت علمی شدن توسعه فضای سبز حرکت کرده افزود: در شهرداری شیراز به‌جای کاشت چمن استفاده از گیاهان با مصرف کم آب در دستور کار قرار گرفته و از خاک‌های غنی شده و مکان‌های مشخص شده با گونه‌های گیاهی متناسب با شرایط اقلیمی آن استفاده می‌شود و نوع آبیاری‌های فضاهای سبز شهر نیز به آبیاری قطره‌ای تغییر کرده است.

پاک‌فطرت با درخواست از مسئولان استان برای صدور مجوز دفن چند تن از شهدای گمنام در بهشت احمدی شیراز خاطرنشان کرد: با دفن این عزیزان در آرامستان بهشت احمدی مردم نیز برای دفن اموات خود در این آرامستان استقبال می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه این آرامستان 400 هکتار مساحت دارد تصریح کرد: در مساحت 400 مترمربع از این آرامستان ساختمان‌های لازم برای ارائه خدمات به شهروندان ساخته شده است.

شهردار شیراز در مورد فضای سبز آرامستان بهشت احمدی شیراز بیان کرد: در این آرامستان 70 هکتار فضای سبز ایجاد شده است که 30 هکتار دیگر نیز به آن افزوده می‌شود.

پاک‌فطرت با بیان اینکه در این آرامستان 6 هزار قبر برای دفن اموات آماده شده است عنوان کرد: از زمانی که زیرساخت‌های این آرامستان آماده شده تاکنون 300 نفر در آن دفن شدند.

وی با اشاره به اینکه 2 هزار قبر دیگر نیز در بهشت احمدی در حال آماده شدن است گفت: راه‌های دسترسی به این مکان از جمله تونل سعدی و تقاطع ورودی آرامستان بهشت احمدی در جاده خرامه آماده شده است.

غلام‌مهدی حقدل، رئیس شورای اسلامی شهر شیراز، نیز در این آئین اظهار داشت: یکی از برنامه‌های شورای اسلامی شهر شیراز که در کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر شیراز تدوین شده و به سازمان فضای سبز شهرداری شیراز ابلاغ می‌شود این است که در طول 4 سال 13 هکتار از ارتفاعات شیراز را با گیاهان از گونه‌های با مصرف کم‌آب سبز کنند.

وی با بیان اینکه بودجه‌های خوبی برای توسعه فضای سبز در سه پارک بزرگ شیراز با عناوین بام سبز، کوه نور و باباکوهی در نظر گرفته شده است افزود: 7 درصد از مساحت این سه پارک نیز برای ایجاد فضاهای گردشگری در نظر گرفته شده است.

رئیس شورای اسلامی شهر شیراز آرامستان بهشت احمدی را یکی از نیازهای اساسی شهر شیراز عنوان کرد و گفت: آرامستان دارالرحمه شیراز دیگر جایی برای دفن اموات ندارد و مردم مجبورند در معابر و کوچه‌های این مکان اموات خود را دفن کنند.

حقدل با اشاره به اینکه روزانه 30 نفر میت در آرامستان‌های شهر شیراز دفن می‌شود خاطرنشان کرد: آرامستان بهشت احمدی با هزینه‌های بسیار زیادی توسط شهرداری احداث شده زیرا دیگر دارالرحمه پاسخگوی نیاز شهر شیراز نیست.

وی با بیان اینکه در شهرستان شیراز 17 قبرستان وجود دارد که بسیاری از آنها در محله‌های شهر شیراز واقع شدند تصریح کرد: برخی سودجویان زمین‌های اطراف این آرامستان‌ها را خریداری کرده و به قیمت گزارف به مردم می‌فروشند.

رئیس شورای اسلامی شهر شیراز با اشاره به انعقاد تفاهم‌نامه‌ای بین اداره کل بنیاد حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس استان فارس و شورای اسلامی شهر شیراز مبنی بر صدور مجوز برای دفن شهدای گمنام در آرامستان بهشت احمدی بیان کرد: پس از گذشت مدت‌ها از این موضوع شهرداری شیراز و شورای اسلامی شهر شیراز به تعهدات خود عمل کردند اما بنیاد حفظ آثار به تعهد خود عمل نکرده است.

حقدل با بیان اینکه آرامستان بهشت احمدی شیراز برای 300 سال شهر شیراز گنجایش دفن اموات را دارد عنوان کرد: مردم شهر شیراز تا سال 1350 اموات خود را در قبرستان دارالسلام دفن می‌کردند که از همان موقع تاکنون اموات شهر شیراز در دارالرحمه دفن شدند.

برچسب ها: استان فارس ، چمن
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار