مدیرکل کتابخانه های فارس گفت: تا پایان سال جاری ۱۴هزار عنوان کتاب صوتی در استان تولید می شود.
کد خبر: ۱۳۶۸۴۱
تاریخ انتشار: ۰۸ آذر ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۳ 29 November 2015
تابناک فارس به نقل از مهر:سید امین جعفری: معتقدم در میان کتابخوان‌ها هیچ چیز جای عطر سرب و کاغذ را نمی گیرد اما با این حال ناچاریم با ملزومات قرن ۲۱ کنار بیاییم که دنیای مجازی بخشی از آن است. برهمین اساس کتابخانه های دیجیتال در حال شکل گیری است و نقشه راه آن تدوین می شود.

وی ادامه داد: در این باره اولویت با کتاب‌های شنیداری است که هم به روشن دلان کمک می کند و هم فضاهای خسته کننده و کم مسافران را در سفرهای درون و برون شهری به سود کتاب تمام کند. بر این اساس با جدیت درپی تولید کتابهای شنیداری هستیم از این رو تا پایان سال جاری ۱۴هزار عنوان کتاب شنیداری تولید می شود.

وی از تولید ۱۰ هزار عنوان کتاب گویا یا شنیداری در استان فارس تاکنون خبر داد و گفت: این تعداد به تنهایی از آثار داخلی نیست و بخشی از آثار نوشتاری جهان و دیگر نقاط هم در این کتاب های نوشتاری قرار گرفته است.

جعفری با بیان اینکه در این راستا بخشی از کتاب های به روز متعلق به کشورهایی مانند آلمان و انگلستان جمع آوری شده است، ادامه داد: بخشی از این آثار در استودیو تولید آثار شنیداری کتابخانه رئیسی اردکانی شیراز به انجام رسیده و ادامه می یابد، بخشی نیز از تولیدات دیگر استودیوهاست.

وی تاکید کرد که کتابخانه های عمومی فارس در این راه به دنبال تسهیل مسیر حق کپی رایت آثار نوشتاری است به نحوی که تاکنون نیز حق رایت این آثار کاملا رعایت شده است.

مدیرکل کتابخانه های استان یادآور شد: کتابهای گویا و شنیداری افزون بر استفاده توسط نابینایان این ویژگی را دارد که جایگزینی مناسب برای زمان های فراغت مردم هنگام سفر، خواب و دیگر زمان های گم است.

مدیرکل کتابخانه ها فضای شهری و نمادهای شیراز را عاری از کتاب عنوان کرد و افزود: این فضاها و نمادها آنچنان تناسبی با شأن و موقعیت هنری و فرهنگی شهر شیراز ندارد. زیرا شهرداری آنگونه که بایسته است در حوزه کتاب و کتابخوانی درفضاهای شهری کار چشمگیری به انجام نرسانده است.

وی افزود: کتابخانه های نمایشگاه های دائمی کتاب هستند که شهرداری ها باید تلاش کنند با ایجاد زیرساخت جایگاه شایسته ترسی برای کتابخوانی ایجاد کنند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار