وزارت انرزی آمریکا از افزایش 4 میلیون و 800 هزار بشکه ای ذخایر نفت خام خبرداد، در حالی که در انتظار کاهش ذخایر در هفته منتهی به 11 دسامبر بودند.به عقیده این منبع افزایش بالقوه نفت تولیدی ایران در سال 2016 نشان می دهد روند کاهش بهای نفت در بازار همچنان ادامه دارد.
کد خبر: ۱۴۶۲۴۵
تاریخ انتشار: ۲۶ آذر ۱۳۹۴ - ۰۹:۲۵ 17 December 2015
بهای نفت روز چهارشنبه در پی انتشار ارقام جدید مربوط به ذخایر آمریکا که حاکی از عرضه گسترده تمام محصولات نفتی است، کاهش یافت و به کمترین میزان از فوریه 2009 تا کنون رسید.

به گزارش خبرگزاری صداوسیما به نقل از خبرگزاری فرانسه از نیویورک، بهای هر بشکه نفت خام سبک شیرین، وست تگزاس اینترمدییت (دبلیو.تی. آی)، در پایان معاملات بازار نفتی نیویورک، نایمکس، برای تحویل در ماه ژانویه با یک دلار و 83 سنت کاهش نسبت به پایان معاملات روز کاری پیشین، به 35 دلار و 52 سنت رسید.

افزایش بهای نفت با انتشار آمار هفتگی وزارت انرژی آمریکا و نیز افزایش مورد انتظار نرخ بهره در این کشور شدت بیشتری گرفت. وزارت انرزی آمریکا از افزایش 4 میلیون و 800 هزار بشکه ای ذخایر نفت خام خبرداد، در حالی که در انتظار کاهش ذخایر در هفته منتهی به 11 دسامبر بودند.

جاسپر لاولر از کارشناسان نفتی می گوید:«این بالاترین میزان افزایش ذخایر طی ماه دسامبر در 22 سال گذشته بوده است.»

مت اسمیت دیگر کارشناس مسائل نفتی نیز معتقد است:«واقعا این آمارها تاثیر کاهنده در بهای نفت دارند و هیچ موضوعی برای تحریک کردن خریداران وجود ندارد.»

فواد رزاق زاده از دیگر کارشناسان نفتی نیز می گوید :«این آمار ها که حاکی از افزایش ذخایر بنزین و دیگر مواد پالایش شده است، خبر بد دیگری برای نفت است.» آژانس بین المللی انرژی نیز هفته گذشته اعلام کرد عرضه نفت در بازار های جهانی پیش از پایان سال آتی میلادی کاهش نخواهد یافت.
به عقیده این منبع افزایش بالقوه نفت تولیدی ایران در سال 2016 نشان می دهد روند کاهش بهای نفت در بازار همچنان ادامه دارد.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار