کارشناس مسوول زراعت جهاد کشاورزی شهرستان خنج گفت:پیش بینی می شود تاپایان فروردین سال 94 بیش از 80 هزار تن محصولات جالیزی خارج از فصل و شمام (خربزه احمدی) در این شهرستان برداشت و به بازار مصرف عرضه شود.
کد خبر: ۱۴۶۸۷
تاریخ انتشار: ۲۵ اسفند ۱۳۹۳ - ۲۳:۳۲ 16 March 2015
به گزارش تابناک فارس و به نقل از ایرنا نظر کاظمی بیان داشت:کشاورزان شهرستان خنج در زمستان امسال دو هزار و 600 هکتار از اراضی خود را به کشت محصولات جالیزی خارج از فصل شامل شمام (خربزه احمدی)، هندوانه ،گوجه فرنگی ،کدو ،خیار سبز و انواع سبزی اختصاص دادند.

وی افزود:پیش بینی می شود تا پایان فروردین سال آینده 20 هزار تن شمام و افزون بر 60 هزار تن انواع محصولات جالیزی خارج از فصل در این شهرستان برداشت و به بازار مصرف داخل و خارج از کشور عرضه شود.

او گفت:متوسط برداشت هندوانه و خربزه در این شهرستان 45 تن در هکتار، خیار سبز و کدو 25 تن و گوجه فرنگی 70 تن در هکتار است.

کاظمی ادامه داد:تمام محصولات جالیزی این شهرستان به روش آبیاری نوین انجام می شود و همین امر تاثیر زیادی در کاهش مصرف آب دارد.

وی بیان کرد: شهرستان خنج یکی از قطب های تولید محصولات جالیزی خارج از فصل در استان فارس است و تولیدات آن علاوه بر عرضه در بازار مصرف داخل استان به استان های اصفهان و تهران نیز ارسال می شود.

شهرستان خنج در فاصله 265 کیلومتری جنوب شیراز واقع شده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار