مدیرکل سیاسی ، انتخابات استاندار و دبیر ستاد انتخابات کهگیلویه وبویراحمد،گفت: با گذشت دو روز از آغاز زمان نام نویسی داوطلبان پنجمین دوره خبرگان رهبری تاکنون کسی در استان به فرمانداری مرکز استان مراجعه نکرده است
کد خبر: ۱۴۷۲۰۸
تاریخ انتشار: ۲۸ آذر ۱۳۹۴ - ۰۸:۲۲ 19 December 2015
مدیرکل سیاسی ، انتخابات استاندار و دبیر ستاد انتخابات کهگیلویه وبویراحمد،گفت: با گذشت دو روز از آغاز زمان نام نویسی داوطلبان پنجمین دوره خبرگان رهبری تاکنون کسی در استان به فرمانداری مرکز استان مراجعه نکرده است.
جلیل حسنی روز جمعه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: نام نویسی از داوطلبان این دوره از خبرگان رهبری از روز پنجشنبه (26 آذر) آغاز و تا دوم دیماه ادامه دارد.
وی تصریح کرد: داوطلبان و یا نمایندگان آنها می توانند برای نام نویسی به فرمانداری مرکز استان و یا وزارت کشور مراجعه و نسبت به اعلام حضور و نامزد بودن خود اقدام کنند.
وی از جمله مدارک لازم برای نام نویسی از نامزدهای پنجمین دوره خبرگان رهبری را شامل ارائه اصل شناسنامه ، چهار نسخه تصویر تمامی صفحات شناسنامه ، 12 قطعه عکس 4*6 بهمراه تکمیل پرسشنامه اعلام داوطلبی ذکر کرد.
دبیر ستاد انتخابات کهگیلویه وبویراحمد با تاکید بر اینکه اجتهاد این افراد و داوطلبان نیز باید از پیش محرز شده باشد، گفت: بر اساس قانون کسانی که داوطلب انتخابات مجلس خبرگان هستند ضرورتی برای اینکه ساکن یا متولد حوزه انتخابیه خود باشند، وجود ندارد.
حسنی از پیش بینی بیش از 850 شعبه اخذ برای انتخابات مجلس خبرگان رای در شهرستان ها و بخش های مختلف کهگیلویه وبویراحمد و تمهیدات و شرایط لازم برای برگزاری یک انتخابات پرشور و سالم در اسفند اسمال خبر داد. کهگیلویه و بویراحمد دارای یک کرسی نمایندگی در مجلس خبرگان رهبری است.
آیت الله سید شرف الدین ملک حسینی نماینده فعلی کهگیلویه و بویراحمد در مجلس خبرگان رهبری است.
نام نویسی از داوطلبان دهمین دوره مجلس شورای اسلامی نیز از روز شنبه هفته آینده (28 آذر) آغاز خواهد شد.
انتخابات پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری همزمان با انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی در هفتم اسفند سال جاری برگزار می شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار