مسئول روابط عمومی حفاظت محیط زیست گلستان گفت: یک دوستدار طبیعت، یک بهله سارگپه مصدوم را تحویل محیط بانی 'لوه' داد و محیط بانان نیز برای مداوا و گذراندن دوره تیمار، این پرنده را به اداره پارک ملی گلستان تحویل دادند.
کد خبر: ۱۴۷۸۹۳
تاریخ انتشار: ۲۸ آذر ۱۳۹۴ - ۲۲:۱۰ 19 December 2015
به گزارش روز شنبه ایرنا از محیط زیست گلستان احمد دباغیان افزود: این پرنده به دلیل مصدومیت از ناحیه بال برای مداوا و بهبودی کامل به اداره کل حفاظت محیط زیست استان انتقال یافت.
سارگپه پرنده ای است با طول 60 تا 65 سانتیمتر که به رنگ های متنوع از قهوه ای کم رنگ تا بلوطی خرمایی و سیاه دیده می شود، دم این پرنده سفید تا کرم و فاقد نوار انتهایی است. 
این پرنده در دشت های وسیع نواحی نیمه بیابانی، کوهستان ها و مناطق کم درخت به سر می برد و معمولا روی زمین و گاهی نیز روی تک درخت ها آشیانه می سازد و در ایران بومی و نسبتا فراوان است. 
مسئول روابط عمومی محیط زیست گلستان گفت: محیط بانان حفاظت محیط زیست گرگان نیز دو قبضه سلاح شکاری غیرمجاز را از شکارچیان متخلف کشف و ضبط کردند. 
دباغیان اظهار کرد: مأموران یگان حفاظت محیط زیست گرگان در گشت و کنترل حوزه استحفاظی تحت مدیریت این اداره، در منطقه شکار ممنوع 'صوفیکم' متوجه حضور دو شکارچی غیرمجاز شدند. 
وی ادامه داد: مأموران محیط زیست وارد عمل شده و شکارچیان با مشاهده مأموران اقدام به فرار کرده و از محل وقوع جرم متواری شدند ولی با تلاش مأموران یکی از این شکارچیان دستگیر و دیگری از محل متواری شد. 
وی اضافه کرد: در بازرسی از این شکارچی متخلف دو قبضه سلاح شکاری دو لول که یک قبضه آن فاقد مجوز حمل بود، یک عدد سلاح سرد نانچیکو، یک قطعه پرنده آبچلیک شکار شده، به همراه 8 عدد فشنگ ساچمه زنی کشف و ضبط شد و متهم به جرم حمل سلاح شکاری غیرمجاز و همچنین شکار غیرمجاز پرندگان به مراجع قضایی معرفی شد. 
وی ادامه داد: محیط بانان شهرستان علی آبادکتول نیز یک شکارچی متخلف را در روستای 'شیرنگ' دستگیر کردند. 
وی از مردم خواست در صورت داشتن هر گونه اطلاعات در زمینه تخلفات شکار و صید، موضوع را به شماره تلفن شبانه روزی 01732545463اطلاع دهند. 
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار