مدیرکل استاندارد فارس گفت: در فارس ۶۰ کارخانه بزرگ مشمول اعمال استانداردهای معیار مصرف انرژی هستند ولی فقط ۲۵ درصد از این تعداد گواهی انطباق با معیار مصرف انرژی را دریافت کرده اند.
کد خبر: ۱۴۹۲۲۲
تاریخ انتشار: ۳۰ آذر ۱۳۹۴ - ۱۹:۵۷ 21 December 2015
تابناک فارس به نقل از مهر:مرتضی رهنما گفت: بر اساس قانون کارخانجات بزرگ اعم از تولید کنندگان سیمان، لاستیک، شیر و قند مکلف هستند که میزان مصرف انرژی برق و سوخت خود را مطابق با استانداردهای ملی ایران در این زمینه تنظیم کنند.

وی افزود: در غیر این صورت، وزارت نیرو جریمه هایی را برای این کارخانجات درنظر می گیرد.

مدیرکل استاندارد فارس گفت: در سال ۹۴ شرکت های استاندارد ۱۳ واحد تولیدی بزرگ استان را مورد بازرسی فنی قرار داده اند که از این تعداد هشت واحد موفق به دریافت گواهی انطباق با مصرف انرژی شدند و پنج واحد دیگر فاقد استانداردهای لازم بودند.

رهنما اظهار داشت: در فارس ۶۰ کارخانه مشمول استانداردهای معیار مصرف انرژی هستند که تاکنون فقط ۲۵ درصد آن ها گواهی نامه مربوطه را دریافت کرده اند.

وی گفت: استاندارد شرکت های بازرسی مربوطه را به این کارخانجات معرفی می کند و آن ها موظف هستند که برای ارزیابی خود با این شرکت ها وارد قرارداد شوند که تا به حال بیش از نیمی از کارخانه های مشمول استان مورد ارزیابی قرار گرفته اند و گزارش نقص به آن ها اعلام شده است.

مدیرکل استاندارد فارس ادامه داد: مابقی کارخانه هایی که هنوز برای ارزیابی اقدام نکرده اند مشمول جریمه هستند که وزارت نیرو این جریمه را بر قبض های مصرف انرژی آن ها اعمال می کند.

رهنما بیان کرد: قند اقلید، قند مرودشت، سیمان لامرد، سیمان فارس، پگاه فارس و مانی ماس از مهم ترین تولیدکنندگانی هستند که تا به امروز گواهی تطابق را دریافت کرده اند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود عنوان کرد: اگر دریافت استاندارد معیار مصرف انرژی برای ساختمان های مسکونی و دولتی و کارخانجات کوچک اجباری نیست ولی اگر برخی از افراد متقاضی دریافت این گواهی نامه باشند می توانند با مراجعه به اداره استاندارد نسبت به انجام ارزیابی مصرف انرژی خود اقدام کنند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار