معاون سیاسی امنیتی استاندار فارس گفت: در شرایط فعلی سطح سواد در دانشگاه‌ها به‌ویژه بین فارغ‌التحصیلان از کیفیت مطلوبی برخوردار نیست.
کد خبر: ۱۵۴۹۹۸
تاریخ انتشار: ۱۰ دی ۱۳۹۴ - ۱۷:۴۰ 31 December 2015
تابناک فارس به نقل از فارس: هادی پژوهش بعدازظهر امروز در حاشیه مراسم هفته سوادآموزی و تقدیر از پیشکسوتان این عرصه در سخنانی اظهار داشت: اگر در صدد ریشه‌کنی بی‌سوادی و رسیدن به فنّاوری روز دنیا هستیم باید سطح کیفی سوادآموزی را افزایش داده تا به اهداف خود دست‌ یابیم.

وی خاطرنشان کرد: برای از میان برداشتن بی‌سوادی تنها آموختن الفبا کافی نیست و افراد باسواد درعین‌حال دانستن زبان خود باید به یکی از زبان‌های زنده دنیا آشنا شوند تا بتوانند زبان آی تی و رایانه را به‌خوبی درک کنند.

معاون سیاسی امنیتی استاندار فارس تصریح کرد: در شرایط فعلی سطح سواد در دانشگاه‌ها به‌ویژه بین فارغ‌التحصیلان از کیفیت مطلوبی برخوردار نیست و اگر نتوانیم جایگاه سواد خود را افزایش دهیم نسبت به دیگر کشورها عقب خواهیم ماند.

پژوهش بیان داشت: با تلاش‌های انجام‌شده در چند سال اخیر سوادآموزی فارس نسبت به دیگر استان‌ها رتبه نخست را به خود اختصاص داده است و باید برای استمرار این جایگاه از تمام ظرفیت‌های این استان استفاده کنیم.

وی اضافه کرد: اگر خواستار طی کردن پله‌های ترقی در میان دیگر کشورهای جهان و منطقه هستیم باید متناسب با علم و دانش و مقتضیات روز گام برداریم و حرف برای گفتن داشته باشیم.

معاون سیاسی امنیتی استاندار فارس بیان داشت: بی‌سوادی برای هر کشوری شرمندگی ایجاد می‌کند و اسلام به قلم قسم یادکرده که نشان از اهمیت علم و دانش و پویایی این مکتب الهی و مترقی است.

کارگردان و تهیه‌کننده مستند زندگی بانوی جانباز نهضت سوادآموزی استان فارس نیز در این جلسه در گفت‌وگو با خبرنگار فارس اظهار داشت: همزمان با سالروز نهضت سوادآموزی ساخت و تهیه مستند زندگی‌نامه خانم مریم ذوالقدر در شیراز کلید خورد.

محمدعلی زارع شریفی خاطرنشان کرد: متن داستان به‌گونه‌ای است که وی همزمان با شنیدن پیام حضرت امام راحل برای پیوستن به نهضت سوادآموزی روزشماری کرده و پس از عضویت در این نهاد به روستاهای اطراف شیراز رفته و تلاش خود را برای باسواد کردن افراد بی‌سواد آغاز می‌کند.

وی تصریح کرد: این فیلم 20 دقیقه‌ای به سفارش معاون سوادآموزی اداره کل آموزش‌وپرورش استان فارس و برای  پخش از شبکه سراسری تولید می‌شود.

تهیه‌کننده این فیلم مستند بیان داشت: مدیر تولید و صداگذاری این فیلم رضا امیدپناه است که در آن چند بازیگر نقش‌آفرینی می‌کنند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار