مدیرعامل آبفای روستایی فارس گفت: ۵۰ باب از مخازن ذخیره آب شرب در سطح روستاهای استان فارس با حجم ۵۹۳۰ مترمکعب مورد بهسازی و مرمت قرار گرفت.
کد خبر: ۱۵۶۹
تاریخ انتشار: ۰۹ بهمن ۱۳۹۳ - ۰۱:۵۱ 29 January 2015

علی بوستانی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم، از مرمت مخازن آب شرب روستایی فارس خبر داد و اظهار داشت: 50 باب از مخازن ذخیره آب شرب در سطح روستاهای استان فارس با حجم 5930 مترمکعب مورد بهسازی و مرمت قرار گرفت که اعتبار انجام این کار بالغ بر 4 هزار میلیون ریال بوده است.

وی افزود: مخازن روستایی شهرستان‌های جهرم، کوار، فسا، بوانات، اقلید، داراب، لامرد، پاسارگارد، فیروزآباد، آباده، سپیدان، مهر، شیراز، کارزون، سروستان و ارسنجان در مرحله نخست مورد مرمت و بازسازی قرار گرفت.

مدیرعامل آبفای روستایی فارس گفت: با توجه به قدمت زیاد و فرسودگی بیش از حد این تعداد از مخازن ذخیره آب در مرحله نخست اقدام به مرمت و بازسازی این تعداد از مخازن گرفته شد.

بوستانی خاطرنشان کرد: مرحله دوم مرمت و بازسازی مخازن آب شرب روستایی از محل اعتبارات خشکسالی و با اعتبار 7 میلیارد ریال در روستاهای فارس انجام می‌گیرد که طی آن 100 باب مخزن آب شرب روستایی با حجم 7 هزار متر مکعب تا پایان خردادماه مرمت و بازسازی می‌شود.

وی تصریح کرد: میزان هدررفت 40 لیتر بر ثانیه آب از این مخازن ناشی از فرسودگی معادل حفر و تجهیز 4 حلقه چاه آب جدید با آبدهی متوسط 10 لیتر بر ثانیه بوده که باید اعتباری معادل 3200 میلیارد ریال برای آن هزینه می‌شد.

مدیرعامل آبفای روستایی فارس با اشاره به 4 هزار میلیون ریالی که برای مرمت مخازن صرف شده و هزینه‌ای که برای 4 حلقه چاه باید هزینه می‌شد، بیان کرد: رقم اعتباری که برای مرمت صرف شده یک هشتم رقمی است که برای حفر 4 حلقه چاه باید صرف می‌شد و با مرمت مخازن هم در آب و هم در هزینه صرفه‌جویی شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار