دبیر ستاد یادواره شهدای سادات استان فارس گفت: استان فارس حدود 15 هزار شهید به نظام مقدس جمهوری اسلامی تقدیم کرده است که پنج و هفت دهم درصد شهدای استان فارس، شهدای سادات هستند.
کد خبر: ۱۵۷۷
تاریخ انتشار: ۰۹ بهمن ۱۳۹۳ - ۰۱:۵۸ 29 January 2015
به گزارش ایرنا جواد قناعتی شامگاه چهارشنبه در نشست خبری یادواره شهدای سادات فارس بیان کرد: رزمندگان استان فارس در بسیاری از میدان های دفاع مقدم پیشگام بودند که شهدایی از خاندان پیامبر(ص) و سادات افتخار مردم این استان است.

وی افزود: در راستای برگزاری یادواره شهدای سادات، تعداد 838 شهید سادات در استان فارس شناسایی شده اند که از این تعداد 24 شهید سادات جز فرماندهان دوران دفاع مقدس بوده اند.

قناعتی با اشاره به برگزاری یادواره شهدای سادات استان فارس اظهارداشت: یادواره سرداران و 838 شهید سادات استان فارس با محوریت شهید محراب آیت الله عبدالحسین دستغیب و 24 فرمانده شهید سادات با عنوان' نسل کوثر' در اسفندماه جاری همزمان با ایام شهادت حضرت زهرا در حرم مطهر حضرت احمدبن موسی شاهچراغ(ع) برگزار می شود.

فرمانده سپاه ناحیه بقیه الله(عج) شیراز اضافه کرد: ستاد یادواره شهدای سادات استان فارس از مرداد ماه جاری با 14 کمیته در این ناحیه راه اندازی شده است.

او ادامه داد: تاکنون در راستای برگزاری یادواره شهدای سادات 10 پیش یادواره از جمله یادواره شهدای محله سنگ سیاه، رزمایش خاتم الانبیاء(ص) در استان فارس برگزار شده است.

قناعتی عنوان کرد: بر این اساس تاکنون 21 هزار و 156 فایل از آثار شهدای سادات استان شامل وصیت نامه، عکس و خاطرات این شهدا جمع آوری شده است.

وی افزود: برای این یادواره دو عنوان کتاب با عنوان' نسل کوثر' در راستای معرفی شهدای سادات استان در قالب وصیت نامه ها و آثار این شهدا پبش بینی شده است که جلد اول این کتاب در روز یادواره رونمایی می شود.

قناعتی گفت: همچنین پایگاه اطلاع رسانی تخصصی یادواره شهدای سادات استان فارس با عنوان www.shohadeyesadat.com راه اندازی شده و خدمات مختلف به علاقمندان ارائه می شود.

او بیان کرد: در راستای برگزاری این یادواره و معطر شدن فضای سومین حرم اهل بیت(ع) با یاد و خاطره شهدا، فضاسازی شهری و عمومی بعد از ایام دهه فجر انجام می شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار