مدیر کل ثبت احوال استان فارس از تولد ۶۸ هزار و ۷۸ نفر در سطح استان طی ۹ ماه گذشته خبرداد.
کد خبر: ۱۵۹۰۸۸
تاریخ انتشار: ۱۶ دی ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۴ 06 January 2016
تابناک فارس به نقل از مهر:علیرضا انصاری از تولد ۶۸ هزار  و۷۸ نفر طی ۹ ماه گذشته در سطح استان فارس خبرداد و گفت: از این تعداد ۳۴ هزار و ۵۰۷ نفر پسر و ۳۲ هزار و ۵۷۱ نفر دختر بوده است.

وی با اشاره به اینکه نسبت جنسی ولادت در استان ۱۰۵.۹ است، افزود: این بدان معنی است که به ازای هر ۱۰۰ دختر در سطح فارس ۱۰۶پسر متولد شده است.

مدیر کل ثبت احوال استان فارس در هرشبانه روز ۲۴۳ نفر متولد شده اند، بیان کرد: نرخ ولادت در استان ۴.۰۴ درصد رشد داشته و نرخ ولادت در استان ۱۸.۵ در هزار است یعنی در برابر هر هزار نفر ۱۸.۵ نفر متولد شده اند.

وی با اعلام آمار ولادت در شهرستانها گفت: بیشترین ولادت در این ۹ ماه مربوط به شهرستانهای لامرد، گراش، مهر و شیراز بوده و بیشترین گروه سنی مادران بین ۲۵ تا ۲۹ و ۳۰ تا ۳۴ سال بوده است.

انصاری در خصوص چندقلوزایی در استان فارس طی این ۹ ماه بیان کرد: در این مدت یک هزار و ۲۳۳ مورد چند قلوزایی در سطح استان داشته ایم که از این تعداد یک هزار و ۱۴۸ مورد دوقلو، ۵۴ مورد سه قلو و یک مورد پنج قلو بوده است.

مدیر کل ثبت احوال استان فارس پیرامون بیشترین فراوانی اسم دختر و پسر نیز اظهار داشت: بیشترین فراوانی اسم در استان امیرعلی، امیرحسین، ابوالفضل، محمد طاها و محمد بوده و بیشترین فراوانی اسم دختران نیز فاطمه، زهرا، نازنین زهرا، یسنا و باران بوده است.

فوت ۱۶هزار و ۲۷۸ نفر در فارس

انصاری در ادامه از فوت ۱۶ هزار  ۲۷۸ نفر طی این ۹ماه در استان خبرداد و گفت: از این تعداد ۹ هزار و ۵۹۶ نفر مرد و شش هزار و ۶۸۲ نفر زن بوده است و در طول شبانه روز ۵۹ نفر در استان فوت شده اند.

وی ادامه داد: البته بر این اساس آمار فوتیهای استان فارس نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲.۱ درصد کاهش داسته است.

مدیر کل ثبت احوال استان فارس در خصوص علت مرگ و میر در استان نیز گفت: بیشترین دلیل فوت در سحط استان مربوط به بیماریهای قلبی - عروقی و تصادفات بوده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار