وکیل نامه
در این وکیل نامه محور سخنان نمایندگان فارس اعدام شیخ نمر و تبعات آن و تجزیه و تحلیل قطع روابط ایران و عربستان است.همچنین خبری از دریاچه ارزشمند و خشکیده پریشان و پیشنهادی بودجه ای و انتقاد به افزایش سن بازنشستگان از دیگر سخنان نمایندگان فارس در مجلس می باشد.
کد خبر: ۱۵۹۳۲۹
تاریخ انتشار: ۱۷ دی ۱۳۹۴ - ۰۹:۰۲ 07 January 2016
به گزارش تابناک فارس:در این وکیل نامه محور سخنان نمایندگان فارس اعدام شیخ نمر و تبعات آن و تجزیه و تحلیل قطع روابط ایران و عربستان است.همچنین خبری از دریاچه ارزشمند و خشکیده پریشان و پیشنهادی بودجه ای و انتقاد به افزایش سن بازنشستگان از دیگر سخنان نمایندگان فارس در مجلس می باشد.

حمله به سفارتخانه کار درستی نیست/دریاچه پریشان آبگیری می شود
نماینده کازرون در مجلس شورای اسلامی گفت: اعدام «آیت الله شهید نمر» را محکوم می کنیم اما باید به خاطر داشته باشیم که حمله به سفارتخانه کار صحیحی نیست.
شاهین محمد صادقی تاکید کرد: آل سعود هیچگاه دست از دشمنی و اینگونه رفتارها بر نخواهد داشت همانگونه که در حال حاضر با دلارهای نفتی در کشورهای مسلمان دیگر شیعیان را می کشند.
نماینده کازرون در مجلس شورای اسلامی در پاسخ به سئوالی مبنی بر اینکه پس از ارائه وعده های عمل نشده در شهرستان کازرون چرا در دور آینده قصد حضور در شیراز را دارید، گفت: اینکه می گویند شعارهای انتخاباتی من در شهرستان کازرون عملیاتی نشده درست نیست زیرا هیچگاه شعار و قول ندادم و در مقابل کار کردم.محمد صادقی تصریح کرد: شناخت کامل از شیراز دارم و برنامه های مختلفی را نیز در این راستا خواهم داشت.
وی در پاسخ به سئوال خبرنگار دیگری در خصوص عدم اتحاد نمایندگان فارس در زمان انتخاب استاندار، گفت: هیچگونه مشکلی با شخص استاندار فعلی فارس نداشتیم و ناراحتی نمایندگان از وزیر کشور بود.
نماینده شهرستان کازرون یادآور شد: وزیر کشور به قول خود عمل نکرد و نمی دانیم چه اتفاقی در روند انتخاب استاندار فارس روی داد.
وی در خصوص وضعیت دریاچه پریشان نیز گفت: سد نرگسی با اعتباری بالغ بر ۵۰ میلیارد تومان در حال ساخت است که می تواند دریاچه پریشان را پر آب کند.

سیاستمداران ایران و عربستان نباید اوضاع را حاد کنند
نوذر شفیعی  با اشاره به قطع روابط دیپلماتیک از سوی عربستان گفت: نیروهای داخلی و افرادی که سیاست خارجی را چه در ایران و عربستان بر عهده دارند نباید مسایل را به این وضعیت حاد برسانند که منجر به فراخواندن سفیران و قطع روابط شود.
نماینده مردم ممسنی در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه روابط کشورها در بهره برداری از ظرفیت ها مهم است افزود: رفتار سعودی ها طی سال های اخیر معقولانه نبوده و هر آنچه در ایران انجام شده واکنشی نسبت به رفتار سعودی هاست و هر رفتاری در ایران صورت گرفته شروع‌ آن از عربستان بوده است.
شفیعی تصریح کرد: عربستان در به شهادت رساندن شیخ نمر مرتکب خطای استراتژیک شد؛ در دنیای امروز شرایط به گونه ای نیست که به راحتی شخص برجسته سیاسی و مذهبی را به خاطر بیان و الگوی رفتاری و مبارزاتی که در پیش دارد اعدام کنندجامعه بین امللی این مسئله را نمی پذیرد.
وی اقدام عربستان در فراخواندن کارکنان سفارتش از ایران را ایجاد جنگ روانی و نوعی فرار به جلو از سوی عربستان  دانست تا بتوانند  بر آنچه در این کشور رخ داده و موجب خشم افکار عمومی بین المللی و دنیای اسلام شده تحت تاثیر قرار دهند.
نماینده مجلس نهم درباره واکنش برخی کشورهای عربی نسبت به اتفاقاتی که در سفارت عربستان در ایران رخ داد گفت: وقتی اقدامی در عربستان صورت می گیرد قطعا واکنشی در پی دارد و این واکنش ها گاهی توسط  مقامات رسمی در قالب صدور بیانیه صورت می گیرد و گاهی توسط برخی از نیروهای مردمی رخ می دهد.
وی افزود: واکنش های مردمی غیر قابل پیش بینی است؛ هر چند دولت ایران موظف به حفاظت از سفارت عربستان است و بالعکس، با این حال موضع برخی کشورهای عربی در محکوم کردن این اتفاقات از سوی ایران باید مطابق با واقعیات موجود باشد و عمیق تر به مسئله نگاه کنند.
سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: این کشورها نباید نقطه شروع بحران را حمله به سفارت بییند و باید گام های قبل را در نظر بگیرند در این صورت محکوم کردن  ایران زیاد معنی و مفهوم ندارد.

بودجه روی نفت 30 دلاری بسته شود
جعفر قادری اظهار کرد: من فکر می‌کنم قیمت 30 دلار برای هر بشکه نفت در بودجه سال آینده قیمت مناسبی خواهد بود؛ زیرا پیش بینی رقمی بیش از این ریسک بودجه را بالا می‌برد؛ در عین حال اگر قیمت نفت بیش از این میزان باشد می‌توان با متمم و اصلاحیه مشکل را حل کرد.
وی افزود: اگر قیمت نفت در بودجه سال آینده را بیشتر از نرخ بازار پیش بینی کنیم و درآمدهای بودجه محقق نشود با کسری مواجه می‌شویم و مشکلات بعدی به وجود خواهد آمد؛ لذا شکل مطلوب‌تر این است که مشی محتاطانه‌تری را دنبال و به گونه‌ای برخورد کنیم که نگرانی نسبت به کاهش قیمت نفت نداشته باشیم.
نماینده مردم شیراز در مجلس اضافه کرد: بعید است قیمت نفت در سال آینده کمتر از 30 دلار باشد؛ زیرا نرخ کمتر از 30 دلار مقرون به صرفه نیست و خیلی از کشورها را از گردونه تولید خارج می‌کند.
قادری با تاکید بر لزوم اصلاح مکانیزم اجرای طرح‌ها و پروژه‌های عمرانی در سال آینده نیز یادآور شد:‌ دولت باید تلاش کند طرح‌ها و پروژه‌های عمرانی را واگذار و از ظرفیت بخش غیر دولتی برای اجرای طرح‌ها و پروژه‌ها استفاده کند.
این عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی در پایان گفت:‌ اگر غربی‌ها بازی در نیاورند و تحریم‌ها برنگردد در سال آینده افزایش تولید نفت را شاهد خواهیم بود و بخشی از کسری از این ناحیه جبران می‌شود، اما بخش دیگر کسری باید از طریق کاهش هزینه‌ها و استفاده از ظرفیت مالیات تامین شود.

زیرمیزی پزشکان در جهرم وجود ندارد
نماینده مردم جهرم در مجلس شورای اسلامی گفت: چیزی به عنوان زیرمیزی در پزشکان شهرستان جهرم وجود ندارد.
محمدرضا رضایی نماینده مردم جهرم در مجلس شورای اسلامی در آیین افتتاحیه بخش اتاق عمل بیمارستان خاتم الانبیا بخش خفر این شهرستان گفت: با وجود برخورداری جهرم از یک جمعیت 210 هزار نفری اما مراکز درمانی و بیمارستان های این شهرستان به جمعیتی افزون بر 800 هزار نفر که اغلب از شهرستان های همجوار هستند، ارائه خدمات می کنند.
وی وجود کادر درمان مجرب با ظرفیت های مناسب علمی و ارائه خدمات ارزان قیمت پزشکی را عامل استقبال مردم استان فارس به مراکز درمانی شهرستان جهرم دانست و افزود: 50 درصد تخت های مراکز درمانی شهرستان جهرم توسط بیماران غیربومی اشغال شده است.
نماینده مردم جهرم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه چیزی به عنوان زیرمیزی در پزشکان این شهرستان وجود ندارد، بیان کرد: کادر پزشکی این شهرستان صادقانه به ارائه خدمات به مردم می پردازند.
وی وجود بیمارستان در یک بخش از شهرستان را نتیجه تلاش های مدیریت دانشگاه علوم پزشکی دانست و گفت: دولت و مجلس مصمم به ارائه خدمات به مردم در بخش سلامت هستند.

حوادث مشکوک سفارت عربستان بررسی شود
نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی گفت: قطع رابطه برخی از کشورهای عربی با ایران برای مهار موج فزاینده بیداری و مقاومت اسلامی است.
سید حسین ذوالانوار با اشاره به تبعات شهادت شیخ باقر النمر برای حکومت آل سعود اظهار داشت: طی چند روز گذشته جهان اسلام از بابت اعدام و شهادت شیخ باقر النمر، متأثر و خشمگین شده و حکام آل سعود با فرافکنی و متهم کردن دیگر کشورها نمی‌توانند شانه از زیر بار این جنایت بزرگ خالی کنند.
وی در ادامه با اشاره به قطع روابط دیپلماتیک برخی کشورهای عربی با جمهوری اسلامی ایران نیز گفت: ارتباط برادرانه با کشورهای عربی و اسلامی همواره یک اصل بنیادین در سیاست خارجی جمهوری اسلامی بوده است اما اگر دراین‌بین، برخی کشورها راه تبعیت از رژیم‌های مرتجع و خون‌ریز منطقه را در پیش گیرند و برای مهار موج فزاینده بیداری و مقاومت اسلامی، روابط خود را با ایران قطع کنند، درنهایت خود ضرر خواهند کرد و جمهوری اسلامی دفاع از مظلوم و عزت خود را با هیچ‌چیز معاوضه نخواهد کرد.
نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی در ادامه با اشاره به حمله صورت گرفته به سفارت عربستان در تهران و مشهد خاطرنشان کرد: این قبیل اقدامات از سوی امت حزب‌الله و بابصیرت انجام نمی‌شود و لازم است نهادهای قضائی و امنیتی، ضمن بررسی تمام جوانب این اتفاق ناگوار و مشکوک، با عوامل اصلی آن به‌شدت برخورد کنند.
ذوالانوار در پایان با اشاره به نام‌گذاری یکی از خیابان‌های شهر شیراز به‌نام شهید شیخ باقر النمر افزود: از شورای شهر شیراز بابت تلاش برای زنده نگه‌داشتن یاد شهدای گران‌قدر جهان اسلام به‌ویژه شهید باقر النمر تقدیر می‌کنم.

انتقاد از پیشنهاد افزایش سن بازنشستگی
جعفر قادری نماینده مردم شیراز و رئیس کمیته اقتصادی مجلس شورای اسلامی با اشاره به پیشنهاد دولت در برنامه ششم برای افزایش سن بازنشستگی اظهار داشت: پیشنهاد افزایش سن بازنشستگی از 30 سال به 33 سال به صورت تدریجی در طول برنامه ششم توسعه، همراه با محدودیت در پرداخت پاداش پایان خدمت به 5 برابر حداقل دستمزد در کنار افزایش مدت 2 سال به 5 سال پایان خدمت برای متوسط گیری و پرداخت حقوق بازنشستگی بر مبنای متوسط حقوق و دستمزد پایان خدمت توسط دولت در لایحه برنامه ششم و نیز لایحه دائمی شدن احکام برنامه های توسعه، نگرانی‌های زیادی را در بین افراد واقع در سن بازنشستگی به دنبال داشته است.
وی ادامه داد: این نگرانی‌ها در حدی است که این افراد و یا تشکل‌های ذیربط نارضایتی خود را از این پیشنهادات اعلام کرده و از نمایندگان درخواست عدم تصویب آن را دارند.
رئیس کمیته اقتصادی مجلس تاکید کرد: بنده در جریان ورشکستگی صندوق‌های بازنشستگی هستم و علت آن را افزایش امید به زندگی و نیز سوءاستفاده‌های افراد در گزارش بالای حقوق دو سال پایان خدمت می‌دانم و مشکلات دولت و صندوق‌ها را درک می‌کنم، ولی معتقدم حل همه مشکلاتی که سال‌ها ایجاد شده در یک دوره کوتاه مدت امکان‌پذیر نیست و به اعتقاد بنده این مشکلات باید در یک مقطع طولانی‌تر حل شود.
قادری افزود: دولت برای اینکه هر سال 6 ماه به سن بازنشستگی اضافه کند، شیب افزایش سن را کندتر در نظر بگیرد تا مشکلات جدی برای افراد واقع در سنین بازنشستگی ایجاد نشود. متوسط‌گیری از 5 سال پایان خدمت به جای دو سال پایان خدمت هم با اعتراض‌های کارمندان مواجه می‌شود. در این حالت بهتر است تغییرات به صورت پلکانی باشد تا اجحاف زیادی به افرادی که یک سال آینده بازنشسته می‌شوند، نسبت به افرادی که سال قبل بازنشسته شده‌اند، صورت نگیرد.
وی برهمین اساس گفت: تعیین سقف 5 برابری برای پرداخت پاداش پایان خدمت اگرچه مشکل همه بازنشستگان نیست و بیشتر مشکل قشرهای با درآمدهای متوسط به بالا مثل دانشگاهیان و پزشکان است، ولی اعمال این روش به صورت یکباره جای سوال دارد و نیاز به تجدیدنظر دارد. در این موارد اگر بنا هست محدودیتی اعمال شود، باید به صورت پلکانی اعمال شود تا یکباره بخشی از بازنشستگان دچار ضرر و زیان جدی نشوند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار