معاون استاندار کرمان عنوان کرد
معاون عمرانی استاندار کرمان گفت: زیرگذر گنبد جبلیه و پروژه تله کابین کرمان بدون هرگونه ضربه‌ای به میراث فرهنگی و مسائل زیست محیطی اجرا می‌شوند.
کد خبر: ۱۶۲۷۴۰
تاریخ انتشار: ۲۲ دی ۱۳۹۴ - ۲۰:۵۱ 12 January 2016
ابوالقاسم سیف‌اللهی عصر امروز در جلسه شورای اداری استان اظهار داشت: 800 میلیارد تومان کل بودجه شهرداری‌ها و 300 میلیارد تومان بودجه دهیاری‌های استان کرمان است که با این رقم نمی‌توان کار خاصی انجام داد.

وی بیان داشت: با توان و ابتکار استاندار کرمان، تلاش‌های زیادی برای حضور سرمایه‌گذاران بزرگ در استان صورت گرفت که یکی از آنها قرارگاه خاتم‌الأنبیا است.

سیف‌اللهی با اشاره به آخرین وضعیت برخی پروژه‌های عمرانی استان کرمان افزود: اکنون پروژه‌های 11گانه قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء در شهر کرمان با پیشرفته‌ترین روش پل‌سازی در حال اجرا است.

وی ادامه داد: پروژه تله‌کابین و بام کرمان آغاز، وسایل این پروژه با قیمت 20 میلیارد تومان خریداری شده و تا یک سال آینده بهره‌برداری می‌رسد.

معاون استاندار کرمان گفت: روند ساخت بیمارستان شهید باهنر کرمان مناسب است و تا سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد، ساختمان جدید استانداری کرمان نیز تا اواسط سال 95 بهره‌برداری می‌شود.

سیف‌اللهی عنوان کرد: زیرگذر گنبد جبلیه بدون هرگونه ضربه‌ای به میراث فرهنگی و گنبد جبلیه در حال اجرا بوده و این پروژه مورد تایید مراجع فنی و میراث فرهنگی قرار گرفته است.

وی با اشاره به برخی از مباحثی که در مورد پروژه بام کرمان ایجاد شده، تصریح کرد: کرمان از سال 68 آرزوی تله‌کابین دارد، 230 هکتار جنگل دست‌کاشت 45 سال قبل به عنوان نگین فیروزه‌ای در کرمان وجود داشت که تنها محل تدفین اموات بود.

سیف‌اللهی ادامه داد: تدبیری اندیشیده شد که پروژه تله‌کابین در این منطقه از شهر ایجاد شود و برای این امر مجوز میراث فرهنگی، محیط زیست گرفته شد.

وی افزود: شهرداری منابعی برای ساخت این پروژه نداشت، لذا با موسسه مالی اعتباری عسکریه قرارداد منعقد شد که تله‌کابین را اجرا کند و بعد از 10 سال آن را به شهرداری برگرداند که مقرون به صرفه نبود.

سیف‌اللهی بیان داشت: جاده‌ای برای تله‌کابین و دسترسی به بالای کوه نیاز داشتیم که در کنار آن پیش‌بینی شده معبری برای عابران پیاده و افراد میانسال باشد.

وی گفت: بالای کوه باید جاذبه‌ای برای بازدید عموم باشد و با اجرای آن بهترین مکان گردشگری در شهر کرمان می‌شود، علاوه بر اینکه آرامستان فعلی کرمان نیز جابه‌جا می‌شود.

معاون استاندار کرمان ادامه داد: مزار شهدای عزیز در این مکان است که یک نماد ارزشمند برای تقدیر از شهدا و احترام به مقام آنها در این مجموعه و کوه‌های مسجد صاحب‌الزمان (عج) ساخته می‌شود.

سیف‌اللهی عنوان کرد: این پروژه با مسئله کوه‌خواری که گاهی در رسانه‌ها مطرح می‌شود، تفاوت دارد، زیرا برای استفاده عموم مردم و طرح فرهنگی، پذیرایی و ورزشی به اجرا گذاشته می‌شود و منفعت شخصی در آن نیست.

وی ابراز داشت: موافقت اصولی هتل توسط میراث فرهنگی در بام کرمان به نام شهرداری صادر شده، زمین بام کرمان متعلق به مسکن و شهرسازی است و زمین و پروانه شهرداری به عنوان سهم آورده شهرداری کرمان بوده و زمینی فروخته نشده است.

سیف‌اللهی خاطرنشان کرد: آنچه که انجام می‌شود تا زمانی که زیر نظر محیط زیست و کارشناسان این اداره نباشد، گامی برداشته نمی‌شود و بهره‌برداری این نقطه زیر نظر مسئولان استان و شهر طبق قوانین کشور است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار