کد خبر: ۱۷۹۶
تاریخ انتشار: ۱۰ بهمن ۱۳۹۳ - ۲۳:۱۶ 30 January 2015
حمیدرضا گرامی عصر پنجشنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به برگزاری جشنواره نرگس زارهای کازرون که تا 20 بهمن ماه ادامه خواهد داشت،میانگین درآمد سالانه نرگس زارهای این شهرستان را که جنبه صادارتی دارد 600 میلیون ریال برآورد کرد.

وی همچنین با اشاره به ظرفیتهای کشاورزی کازرون گفت: برغم خشکسالی های اخیر در فارس ، هر چند کازرون نسبت به بسیاری از شهرستان ها از موقعیت بهتری برخوردار است ولی این امر سبب غفلت در اصلاح الگوی مصرف نیست.

این مقام مسوول به فقدان توازن در عرصه های مختلف بخش کشاورزی این شهرستان اشاره کرد و ادامه داد: در حال حاضر دو رودخانه دائمی شاپور، 56 حلقه قنات، 107 رشته چشمه و حدود چهار هزار چاه عمیق و نیمه عمیق در کازرون وجود دارد که استمرار خشکسالی اثر منفی زیادی بر آنها گذاشته است.

فرماندار کازرون وجود استعدادهای بسیار در اراضی این شهرستان جهت کشت گونه های مختلف گیاهان دارویی را فرصتی مناسب دانست و اظهار داشت: از میان 40 گونه گیاهان دارویی شناسایی شده در فارس، 35 گونه آن در کازرون وجود دارد و این فرصتی مغتنم و از دیگر ویژگی های ممتاز این شهرستان بشمار می رود.

گرامی در ادامه وجود ناحیه صنعتی شهید مصلحیان و نواحی دیگر شهرک های صنعتی را یکی دیگر از ظرفیت های بالقوه کازرون دانست و گفت: عملیات اجرایی منطقه ویژه اقتصادی عام نیز که به تصویب نهایی مجلس شورای اسلامی رسیده در حال انجام است.

وی گفت: امیدواریم با احداث این منطقه در آینده ای نزدیک شاهد جایگاه بالای این شهرستان نسبت به استان بوشهر و انجام امور صاداراتی و وارداتی بیشتر باشیم.



****همزمان با دهه فجر 70 پروژه در کازرون به بهره برداری خواهد رسید



فرماندار کازرون در ادامه ضمن تبریک به مناسبت فرا سیدن سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، گفت :در دهه فجر امسال تعداد 70 پروژه عمرانی با اعتباری بالغ بر 60 میلیارد ریال در این شهرستان مورد بهره برداری قرار می گیرد.

گرامی افزود: امروز پس از گذشت 36 سال از انقلاب اسلامی با دستاوردهایی رو به رو شده ایم که انواع تهدیدها را به فرصت تبدیل کرده است.

وی استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی، خودباوری، عدالت خواهی و سازندگی، محرومیت زدایی، احیای ارزش های اسلامی، عزت و سرافرازی، تولید علم و فناوری و ارتقا سطح اموزش و دهها مورد دیگر را از دستاوردهای انقلاب اسلامی برشمرد.

گرامی همچنین با اشاره به زیرساختهای بهداشتی منطقه خاطرنشان کرد: به مناسبت دهه فجر 11 خانه بهداشت این شهرستان نیزبا 880 میلیون تومان اعتبار افتتاح خواهد شدکه این مهم نقش مهم در ارتقا شاخص های بهداشتی منطقه خواهد داشت .

این مقام مسوول همچنین در خصوص آماده شدن زیرساخت های اولیه طرح پتروشیمی کازرون در دو بخش جره بالاده و کهمره نودان گفت: فراخوان سرمایه گذاری این طرح اعلام شده و در صورت تمایل سرمایه گذار هر چه سریع تر این مهم پیگیری خواهد شد.

گرامی وجود بیش از 9 درصد از جنگل های زاگرس، منطقه ویژه اقتصادی و صنعتی، اماکن فرهنگی، تاریخی و مذهبی با محوریت امامزاده سیدحسین (ع)را از پتانسیل های مهم این شهرستان دانست که با سرمایه گذاری بر آن هم درآمد پایدار و هم اشتغال به کار بالایی ایجاد خواهد شد.

وی ادامه داد: این شهرستان از دیرباز یکی از مکان های دائمی برای سکونت عشایر محسوب می شود به گونه ای که امروز بیش از سه هزار و 500 خانوار عشایری با 500 هزار رأس دام در آن اقامت دارند.

فرماندار کازرون همچنین از جذب 200 هزار میلیارد ریال جهت تأمین اعتبار احداث سد نرگسی این شهرستان در سال جاری خبر داد و گفت: این میزان اعتبار در اختیار قرارگاه خاتم قرار داده شده که با احداث آن تامین آب دریاچه پریشان و آب شرب برخی از شهرستان های همجوار کازرون مانند فراشبند فراهم خواهد شد.

وی ادامه داد: متاسفانه عملیات اجرایی پروژه سیلوی 50 هزار تنی کازرون متوقف شده بود اما تلاش مسوولین شهری موجب شده که امسال 20 میلیارد ریال به این پروژه اختصاص داده شود تا در فصل برداشت گندم مورد بهره برداری قرار گیرد.

وی افزود: در این راستا درخواست یک سرمایه گذار مبنی بر ایجاد کارخانه آرد در کنار این سیلو نیز در حال پیگیری است.

گرامی بهره برداری از دو بیمارستان مرکزی این شهرستان و بخش خشت و کنارتخته را از اقدمات مهم حوزه درمان و بهداشت این شهرستان در سال جاری دانست و گفت: عملیات اجرایی ساخت بیمارستان در بخش قائمیه نیز در حال انجام است.

گرامی همچنین با اشاره به آغاز عملیات اجرایی تونل محرم این شهرستان که در مقطعی از زمان به دلیل ناکارامدی پیمانکار بر زمین مانده بود گفت: هم اینک 40 میلیارد ریال به پیمانکار جدید داده شده که امید است در آینده ای نزدیک شاهد افتتاح این تونل باشیم.

وی اظهار داشت: در حوزه گازرسانی نیز کازرون یکی از شهرستان هایی است که در فارس بیشترین عملیات گازرسانی را داشته به گونه ای که در سال گذشته نزدیک به 500 میلیارد ریال در حوزه روستاها، گازرسانی انجام داده است.

گرامی ادامه داد: در طول 10 ماه گذشته 20 درخواست سرمایه گذاری در حوزه صنعت، کشاورزی، کشت گیاهان دارویی، دامپروری و گردشگری داشته ایم که در این راستا جلسه ای با سرکنسول ایران در دبی نیز برگزار شد.

وی امنیت روحی و روانی جهت سرمایه گذاری را یکی از مهمترین مولفه های سرمایه گذاری دانست که باید به دور از تنگ نظری ها برای تحقق توسعه متوازن و همه جانبه اجرا شود.

فرماندار کازرون همچنین به طرح جامع توسعه حرم امامزاده سید حسین این شهرستان اشاره کرد و گفت: وارد مذاکره با سرمایه گذاران شده ایم که تاکنون پنج میلیارد تومان اعتبار برای ساخت بخشی از ان پیش بینی شده و انتظار می رود با تلاش های انجام شده برای تعطیلات نوروزی مورد بهره برداری قرار گیرد.

گرامی همچنین به برگزاری دهه کازرون از 17 اردیبهشت سال آینده اشاره و خاطرنشان کرد: این دهه تحت عنوان از نهضت جنوب تا نهضت امام خمینی(ره) با هدف زنده نگهداشتن ارزش های فرهنگی و اجتماعی و معرفی توانمندی های این شهرستان برگزار خواهد شد.

گفتنی است 30نفر از خبرنگاران رسانه های جمعی فارس روز پنجشنبه به میزبانی فرمانداری کازرون از نرگس زارهای این شهرستان و همچنین منطقه تاریخی بیشاپور دیدن کردند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار