استاندار فارس با تاکید بر ضرورت استقرار نظام تضمین کیفیت در واحدهای صنفی و تولیدی این استان گفت: بسیاری از صنایع و واحدهای تولیدی در فارس از نظام کنترل کیفیت برخوردار نیستند.
کد خبر: ۱۹۱۷۴۶
تاریخ انتشار: ۱۳ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۶:۵۷ 03 March 2016
تابناک فارس به نقل از ایرنا:سیدمحمدعلی افشانی  در آیین تقدیر از حامیان حقوق مصرف کنندگان استان فارس در شیراز افزود: این در حالی است که نظام کنترل کیفیت برای صنایع مربوط به زمان جنگ جهانی دوم (1939تا 1945میلادی)
بوده است.
وی با اینکه نباید در چنین وضعیتی انتظار نظام تضمین کیفیت را از این صنایع داشت گفت: حمایت های کاذبی که از برخی صنایع وجود دارد و این دیدگاه که چون محصول داخلی است می توان کالا را با هر کیفیت و قیمت تولید و عرضه کرد، وضعیت امروز را موجب شده است.
استاندار فارس در بخش دیگری از سخنان خود، رسانه های جمعی را به تبیین حقوق مصرف کنندگان فراخواند و گفت: زمانی که افراد با حقوق خود آشنا شوند، حق خویش را مطالبه می کنند و هیج کس را یارای آن نیست که برای مدت طولانی در برابر حقوق مصرف کنندگان مقاومت کند.
وی با بیان این که همگان از حاکمیت قانون در جامعه سود می برند، بیان داشت: اگر محصولی که عرضه می شود با کیفیت مطلوب باشد و استانداردهای لازم را رعایت کند، آن محصول توان رقابت در دنیای کنونی که بازار رقابتی است خواهد داشت و تولیدکنندگان بیشترین سود را می برند.
افشانی اظهار کرد: برخی می پندارند که اگر استانداردها و کیفیت کالا و محصول را رعایت نکنند سود بیشتری می برند در صورتی که اصلا اینگونه نیست.
وی ادامه داد: همواره افرادی هستند که دنبال وجود انحصار هستند تا از محصول بدون کیفیت به بهانه این که تولید داخل است حمایت شود که این وضعیت عامل عقب ماندگی صنعت ایران در بازارهای بین اللمللی است.
استاندار فارس گفت: در دنیای کنونی، حفاظت از سهم بازار کم اهمیت تر از حفاظت از مرزهای زمینی کشورها نیست و فردی می تواند در بازار خارج کشور وارد شود که محصول با کیفیت مناسب تر و قیمت کمتر ارایه کند.
وی گفت: نیاز است که به موضوع کنترل و تضمین کیفیت و استقرار نظام مدیریت کیفیت اهتمام داشته باشیم.
افشانی اظهار کرد: در شرایط پس از تحریم، واحدهای صنعتی را نیازمند بازسازی می دانیم چون فناوری و تکنولوژی عامل مهمی در قیمت تمام شده یک محصول است و از این رو باید از فناوری جدید برای رقابت در بازار بین المللی بهره گیریم.
استاندار فارس با بیان این که دولت به طور جدی اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی را دنبال می کند، گفت: بر اساس این سیاست ها، اقتصاد باید درون زا و برون گرا باشد که لازمه آن تکیه بر توان داخلی و استفاده از دانش و فناوری روز جهان است تا یک محصول بتواند در بازارهای بین المللی رقابت کند.
وی با بیان این که باید این رویکرد که از محصول داخلی با هر قیمت و هر شکل و کیفیتی حمایت کنیم کنار گذاشته شود، گفت: اگر کسی محصولی تولید کند که جنبه صادراتی داشته باشد با تمام توان از آن حمایت می کنیم.
افشانی در بخش دیگری از سخنان خود با قدردانی از حضور گسترده مردم در انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی و پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری در روز هفتم اسفند گفت: اینک نوبت مسئولان است که پاسخ مناسب و شایسته ای به احساس مسئولیت مردم بدهند و اینکه پاسخگوی مطالبات آنها به ویژه در موضوع اشتغال جوانان باشند.
در این آیین از واحدهای برگزیده حامی حقوق مصرف کنندگان در استان فارس تجلیل شد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار