یکهزار و 200حافظ کل قرآن کریم موسسه بیت الاحزان حضرت زهرا (س) و قاریانی از کشورهای بنگلادش، پاکستان، اندونزی، هندوستان و افغانستان در روستای ماهفرخان استهبان در استان فارس گردهم آمدند.
کد خبر: ۱۹۲۰۳۹
تاریخ انتشار: ۱۴ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۳:۵۸ 04 March 2016
تابناک فارس به نقل از تسنیم:مدیر موسسه بیت الاحزان در این گردهمایی هدف از این برنامه سراسر معنوی را هم افزایی و ایجاد نشاط و همدلی بین حافظان کل قران کریم و تصمیم گیری درجهت گسترش فعالیتهای قرانی عنوان کرد که این موسسه هرساله در یکی از استانهای کشور اقدام به برگزاری آن می کند.
حجت الاسلام علیرضا شاهسونی افزود: در راستای تاکیدات مقام معظم رهبری در پرورش 10میلیون حافظ کل قران کریم این موسسه که از سال 75یعنی 19سال پیش فعالیت قرانی خودش را آغاز کرده تاکنون توانسته با ایجاد 150 شعبه و مدرسه شبانه روزی حفظ و تفسیر یکساله قران در 12استان کشور ، یکهزار و 200حافظ کل و بیش از 20هزار حافظ اجزا قرآن کریم نیز تربیت و تحویل جامعه دهد.
حجت الاسلام شاهسونی ضمن برشمردن آیات و احادیثی پیرامون اهمیت حفظ قرآن اظهار داشت: حافظ قران کریم باید ترویج دهنده مفاهیم این کتاب آسمانی در جامعه باشد .
وی گفت : اگر ما ایرانیان بیشتر به سمت قرآن کریم بیائیم همه چیز خواهیم داشت و در نتیجه با داشتن ایمانی راسخ تر بدون شک می توانیم با رفع مشکلات پیش رو به ساختن کشوری آبادتر کمک کنیم .
براساس این گزارش مسابقات بین نفرات برتر مدارس شبانه روزی موسسه بیت الاحزان ، خواندن مرثیه ای در وصف حضرت زهرا (س)توسط رضا نیک فرجام خواننده معروف کشور،شعر خوانی یکی از حافظان قران در خصوص فعالیتهای موسسه بیت الاحزان و تجلیل از دو قاری برجسته کشورمان ازجمله برنامه های این گردهمایی در روز نخست بود.
همچنین دراین گردهمایی آیت الله سید محمد فقیه یکی از نمایندگان مجلس خبرگان رهبری در استان فارس و ائمه جمعه شهرستانهای استهبان و خرم بید نیز پیرامون اهمیت و ضرورت برگزاری چنین گردهمایی در راستای ترویج فرهنگ قرانی سخنرانی کردند.
به گفته مهدی شهسوار مدیر روابط عمومی موسسه قرانی بیت الاحزان حضرت فاطمه زهراء (س ) این موسسه که حدود 19سال فعالیت خود را آغاز کرده اینک در 12استان کشور از جمله فارس ،سیستان و بلوچستان ،کرمان ، بوشهر ،یزد ، خوزستان ، قم ، تهران ، زنجان ، آذربایجان شرقی، خراسان رضوی و شمالی با پرورش یکهزار و 200حافظ کل قران شعبه دایر کرده است .
این گردهمایی دو روزه تا فردا جمعه ادامه دارد.
شهرستان استهبان در 160کیلومتری شرق شیراز قرار دارد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار