فرصت تعطیلات نوروزی را برای صرف صبحانه در کنار کودکان از دست ندهیم.
کد خبر: ۱۹۴۹۸۶
تاریخ انتشار: ۱۸ اسفند ۱۳۹۴ - ۲۳:۰۹ 08 March 2016
تابناک فارس به نقل از باشگاه خبرنگاران: کارشناس بهبود تغذیه دانشگاه علوم پزشکی شیراز با اشاره به نزدیکی روزهای نوروزی و تعطیلی خانواده ها و کودکان، به پدر و مادرها توصیه کرد: برای تقویت عادت صبحانه خوردن در کودکان، در تعطیلات نوروزی در کنار کودکان خود صبحانه را میل کنید.  
اعظم فرمانی گفت: یک صبحانه کامل شامل نان، به ویژه سبوس دار، شیر، پنیر، گردو و تخم مرغ است. 
او ادامه داد: در روزهای نوروز مانند سایر روزهای سال، به جای مصرف غذاهای سرخ شده، بهتر است از غذاهای آب پز و تنوری استفاده کنیم و آب، دوغ کم نمک و آبمیوه های طبیعی را جایگزین مصرف نوشابه کنیم. 
این کارشناس بهبود تغذیه تأکید کرد: زیاده روی در مصرف شیرینی و شکلات در کودکان، باعث بروز مشکلات گوارشی شده و مانع مصرف وعده های اصلی غذا می شود. 
فرمانی در خصوص مصرف شیرینی در کودکان گفت: با توجه به اینکه انواع شیرینی، شکلات و کاکائو می تواند باعث کاهش اشتها، به ویژه در کودکان شود و در پی آن، اضافه وزن و چاقی را به همره داشته باشد، توصیه می شود این مواد غذایی در دسترس کودکان قرار نگیرد. 
این کارشناس تغذیه توصیه کرد: لازم است هنگام خرید آجیل، به تازگی آن توجه شود و از خرید خشکبار کپک زده خودداری کنیم؛ انواع آجیل کم نمک ، به جای مصرف خشکبار و آجیل شور، توصیه می شود. 
فرمانی یادآور شد: با رعایت حد اعتدال در مصرف گروه های غذایی در تعطیلات نوروزی، باعث حفظ سلامتی خود و افراد جامعه باشیم.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار