نماینده منتخب مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی گفت: حضور پرشور مردم در انتخابات 7 اسفند ماه نشان داد که آنجا که پای حفظ و حراست از ارزش های نظام مقدس جمهوری اسلامی وسط باشد ملت مردانه می ایستند و از انقلاب اسلامی دفاع می کنند.
کد خبر: ۱۹۶۶۳۰
تاریخ انتشار: ۲۳ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۹:۵۳ 13 March 2016
نماینده منتخب مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی گفت: حضور پرشور مردم در انتخابات 7 اسفند ماه نشان داد که آنجا که پای حفظ و حراست از ارزش های نظام مقدس جمهوری اسلامی وسط باشد ملت مردانه می ایستند و از انقلاب اسلامی دفاع می کنند.

به گزارش ایسنا،‌" محمد کاظمی"، در جمع خبرنگاران، با بیان اینکه فصل جدیدی از تاریخ انقلاب آغاز شده است، اظهارکرد: حضور باشکوه مردم در انتخابات، اقتدار ایران را در صحنه های بین المللی بیشتر کرد.

وی با اشاره به اینکه مردم در حماسه 7 اسفند ماه به وظیفه خود به بهترین شکل ممکن عمل کردند، ادامه داد: امروز تکلیف بر دوش وکلا و نمایندگان ملت افتاده است که باید با عملکرد مطلوب خود نشان بدهند قدردان مردم و خدمتگزاری لایق برای آنها هستند.

کاظمی با بیان اینکه این دوره از مجلس ترکیبی از هر دو جناح سیاسی به عنون بازوان توانمند انقلاب است، گفت: مجلس دهم، مجلس کاری خواهد بود.

وی تصریح کرد: اگر هر دو جناح دست به دست هم در راستای یک هدف مشترک که رفع مشکلات اقتصادی و معیشتی مرم است، گام بردارند مجلس در پایان دوره چهارساله کارنامه قابل قبولی خواهد داشت.

وی افزود: مجمع نمایندگان استان همدان نیز باید به این بیندیشند که هرمشکلی که در شهرستان ها وجود دارد، مشکل سایر شهرستان ها نیز هم هست و با نگاهی استانی، قطعاً موفقیت در این راستا حتمی خواهد بود.

رفع مشکل رکود صنایع و کمبود آب ملایر در اولویت است

نماینده مردم ملایر در خانه ملت خاطرنشان کرد: تحریم های سال های اخیر بخش اعظمی از صنایع را با مشکلات جدی مواجه کرده از سوی دیگر مشکلات موجود در حوزه تسهیلات بانکی و واردات مواد اولیه مزید برعلت شده است.

کاظمی با بیان اینکه نزدیک به 70 درصد کارخانجات صنعتی ملایر خوابیده و دچار رکود شده، اظهارکرد: مابقی کارخانجات و واحدهای تولید موجود نیز با 40 درصد ظرفیت کار می کنند.

وی کارخانه فولاد جعفری را نمونه بارز این امر عنوان کرد و افزود: متأسفاته تعدادی از همشهریان ما که در این واحد مشغول بکار بودند، بیکار شده و با مشکل امرار معاش مواجه هستند.

کاظمی با تأکید بر اینکه به طور جدی مشکل ذوب آهن و شهرک فولاد جعفری ملایر را پیگیری خواهیم کرد، افزود: در همین راستا با تعدادی از سرمایه گذارانی که می توانند در ملایر فعالیت کنند، مذاکراتی شده است.

نماینده ملایر در مجلس دهم تصریح کرد: باید بسترسازی در زمینه جذب سرمایه گذار، توسعه راه آهن و جاده ها ، تأمین انرژی برق و گاز مورد نیاز صنایع، تأمین امینت شغلی برای سرمایه گذاران و رونق صنعت توریسم جزو افق اصلی کاری ما در ملایر است.

وی افزود: در حوزه ملی نیز مجلس دهم باید با تسریع تصویب برنامه ششم توسعه قدم ها ماندگاری در جهت پیشرفت کشور بردارد.

کشمش و مبل منبت ملایر مظلوم واقع شده است

کاظمی با اشاره به پتانسیل ها و ظرفیت ها کم نظیر شهرستان ملایر در خوزه های مختلف، گفت: کشمش و مبل منبت ملایر مظلوم واقع شده است.

وی با بیان اینکه متأسفانه در بحث صادرات محصولات کشاورزی چون کشمش و صنایع تبدیلی و فرآوری آن و صادرات مبل منبت دچار مشکل هستیم، افزود: جذب بازارهای جهانی و رونق صادرات این محصولات یکی دیگر از اولویت های ما به شمارمی رود.

کاظمی خاطرنشان کرد: توجه به بحث خرید تضمینی کشمش از باغداران، بسته بندی استاندارد و توسعه صنایع تبدیلی در این شاخه توسط ما پیگیری خواهد شد.

46 روستای ملایر با مشکل نبود آب شرب دست و پنجه نرم می کنند

نماینده ملایر با اشاره به اینکه 46 روستای شهرستان با مشل نبود آب شرب دست و پنجه نرنم می کنند، ادامه داد: کاهش نزولات آسمانی و برداشت بی رویه از سفره های آب زیر زمینی کشور را با مشکل جدی خشکسالی مواجه کرده است.

کاظمی اظهار کرد: در همین زمینه نامه یا تنظیم و تحویل استاندار همدان شد تا هرچه سریع تر در جهت ایجاد چند مجتمع آبرسانی روستایی اقدام شود.

وی هشدار داد: اگر مشکل آب آشامیدنی و کشاورزی روستاها پیگیری نشود، با خالی شدن روستاها، حاشیه نشینی و تراکم جمعیت در شهرها و مسائل بغرنج دیگری مواجه خواهیم شد.

وی، یادآورشد، ملایر یک شهر دانشگاهی است بنابراین باید از وجو عالمان و افراد تحصیلکرده و صاحب نظران خود در راستای توسعه صنعت و تولید ثروت استفاده کند.

کاظمی با بیان اینکه مشکل فارغ التحصیلان بیکار باید پیگیری و رفع شود، گفت: یکی دیگر از شاخصه های اصلی شهرستان ملایر، فرهنگی بودن آن است که همین امر باعث شده در حوزه مطبوعات و نشریات محلی پیش قراول باشد و سهم بیشتری نسبت به شهرستان دیگر در سطح استان به خود اختصاص دهد.

وی با بیان اینکه اصحاب رسانه همواره ناظر بر عملکرد نمایندگالن هستند، افزود: این قشر با انتقادها و پیشنهادها سالم و دلسوزانه خود بازوی توانمندی برای هدایت نمایندگان خواند بوده بنابراین از خبرنگاران حمایت می کنیم.

همسویی مجلس و دولت؛ زمینه ساز پیشرفت کشور

کاظمی با بیان اینکه همسویی مجلس و دولت، زمینه ساز پیشرفت کشور خواهد بود، ادامه داد: مجلس خوب مجلسی است که در عین همسویی و همکاری با دولت، ناظر بر اعمال و عملکرد دولت باشد و مشکلات، نواقص و کمبودها را تذکر بدهد.

وی با تأکید بر اینکه نمایندگان باید به وظیفه قانونی خود عمل کنند، افزود: اصل امربه معروف ونهی ازمنکر باید نصب العین نمایندگان باشد.

لزوم تصویب قوانینی در زمینه حمایت از زنان سرپرت خانوار

این حقوقدان باسابقه در پاسخ به این سوال خبرنگار ایسنا که برخی از خلأهای قانونی کشور در چه حوزه هایی است، گفت: حوزه قوانین حمایت از زنان باید تقویت شود چرا که در سطح کشور آمار های تکان دهنده ای وجود دارد که نشاندهنده مشکلات عدیده در این زمینه است.

کاظمی با اشاره به اینکه نمی از جمعیت کشور را زنان تشکیل می دهند، گفت: متأسفانه حمایت های مالی از زنان سرپرست خانوار کم است بنابراین باید خلأها و ایرادها و اشکلات موجود در زمینه قوانینی که اعمال می شود، رفع شده و در روند دادرسی و احقاق حقوق این قشر تسریع صورت بگیرد.

در انتصاب مدیران شایسته سالاری ملاک است

نماینده ملایر با بیان اینکه در بحث مدیران شهرستان شایسته سالاری را ملاک قرار خواهم داد، گفت: ما بر شرح وظایف میدران اشراف کامل داشته و عملکرد آنها را از طریق ارباب رجوع ها مدنظر قرار خواهیم داد.

وی افزود: جابجایی مدیران اساساً وظیفه مسئولان دولتی در سطح استان است اما بر مبنای وظیفه نظارتی خود به عنوان نماینده مردم ملایر، معتقدیم مدیران کار آمد باید جایگزین مدیران ناکارآمد و ضعیف بشوند.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار