رئیس جامعه هتلداران فارس با بیان اینکه بیش از یک‌هزار و 300 نفرشب گردشگر خارجی نوروز امسال در این استان اقامت داشتند گفت: در این ایام حضور گردشگران خارجی 200 درصد رشد داشته است.
کد خبر: ۲۰۶۴۷
تاریخ انتشار: ۱۹ فروردين ۱۳۹۴ - ۲۳:۵۶ 08 April 2015

به گزارش تابناک فارس و به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری فارس، حسن سیادتان با حضور در ستاد خدمات سفرهای این استان از تکمیل 80 درصدی هتل‌ها و هتل کاشانه‌های فارس از ابتدای تعطیلات نوروزی تاکنون خبر داد.

وی تعداد هتل‌های فعال فارس را 50 هتل اعلام کرد و گفت: در حال حاضر در فارس 13 هتل‌آپارتمان، یک متل و 133 مهمان‌پذیر وجود دارد که ظرفیت این واحدهای اقامتی 14 هزار و 246 تخت است.

سیادتان همچنین از تخفیف ویژه هتل‌های فارس در ایام نوروز خبر داد و افزود: در نوروز 94 برخی از هتل‌های این استان با 20 تا 30 درصد تخفیف مسافران را پذیرش کردند.

به گفته وی طبق آمار ارائه‌شده از 29 اسفندماه 93 تا 14 فروردین‌ماه جاری بیش از یک‌هزار و 300 گردشگر خارجی از هتل‌های فارس استفاده کرده‌اند.

رئیس جامعه هتلداران فارس بابیان اینکه استان فارس در ایام نوروز با کاهش 15 تا 20 درصدی مسافر روبه‌رو بوده است، خاطرنشان کرد: علت این امر سفر بسیاری از مسافران در فصول دیگر سال به این استان است و این تقسیم سفر در فصول مختلف سال سبب می‌شود که امر پذیرایی و گردشگری با سهولت بیشتری صورت گیرد.

وی همچنین افزود: طبق نظرسنجی‌های صورت گرفته از مسافران نوروزی امسال نسبت به سال‌های گذشته امنیت در فارس در وضعیت مناسب‌تری قرار دارد اما به دلیل ازدحام جمعیت و کمبود پارکینگ در سطح شهر نیز اکثر مسافران از این موضوع ابراز نارضایتی کردند.

وی در ادامه از فعالیت‌های اعضای ستاد اجرایی خدمات سفر این استان تقدیر کرد و گفت: جا دارد از پیگیری و حمایت‌های مستمر استاندار و رئیس ستاد اجرایی خدمات سفرهای فارس و مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری این استان که دبیری این ستاد را نیز بر عهده داشته و همچنین گروه کاری این مجموعه تقدیر شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار