بیشترین مسافران داخلی فارس از کجا بودند؟بیشترین مسافران خارجی فارس از کجا بودند؟/حافظیه در صدر بازدیدها/رضایتمندی 90 درصدی مسافران در فارس/آمار زائران شاهچراغ/ سرعت قطار فارس به 140 کیلومتر رسید/کاهش 41 درصدی جرائم نوروز در شیراز/فرودگاه شیراز،پنجمین فرودگاه فعال در نوروز/فارس،صدرنشین مبارزه با تخلفات بهداشتی در نوروز
کد خبر: ۲۰۷۸۵۷
تاریخ انتشار: ۱۸ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۹:۲۵ 06 April 2016
به گزارش تابناک فارس:مدیرکل میراث فرهنگی صنایع دستی وگردشگری فارس گفت : مسافران نوروزی در ایام نوروز امسال 4  میلیون و 368 هزار و 261 نفر شب در فارس اقامت داشتند که در مقایسه با مدت مشابه پارسال14 درصد افزایش داشت.
مصیب امیری افزود: امسال 10 درصد به ظرفیت اسکان مراکز اقامتی در استان فارس افزوده شد.
امیری گفت : بعد از حرم مطهر حضرت احمدبن موسی علیه السلام به ترتیب آرامگاه حافظ،مجموعه تخت جمشید،آرامگاه سعدی ،مجموعه جهانی پاسارگاد و ارگ کریمخانی بیشترین بازدید کننده را داشتند.

بیشترین مسافران داخلی فارس از کجا بودند؟
حمیدرضا آذری افزود: استان فارس با بیش از دو میلیون و۹۲ هزار نفر شب اسکان مهمانان نوروزی در مراکز مربوط به آموزش‌وپرورش رتبه اول کشور را کسب کرده است.
وی ادامه داد: با توجه به آمارهای موجود ۱۶ درصد کل مسافرین اسکان داده‌شده در مراکز آموزش‌وپرورش کشور در فارس بوده و پس از فارس استان‌های آذربایجان شرقی و اصفهان رتبه دوم و سوم کشور را کسب کردند.
مدیرکل آموزش‌وپرورش فارس تصریح کرد: در تعطیلات سال جاری شاهد رشد ۱۸ درصدی اسکان مهمانان در سیستم آموزش‌وپرورش فارس بوده‌ایم.
آذری تأکید کرد: شهرستان‌های شیراز، مرودشت و آباده بیشترین اسکان را داشته‌اند.
مدیرکل آموزش‌وپرورش فارس ادامه داد: طی سه سال گذشته آموزش‌وپرورش فارس رتبه اول اسکان مهمانان نوروزی را داشته است.
آذری در خصوص بیشترین تعداد مسافرین اسکان داده‌شده نیز گفت: بیشترین مهمان از استان‌های آذربایجان شرقی، اصفهان، کرمان و خراسان رضوی بوده‌اند.

بیشترین مسافران خارجی فارس از کجا بودند؟

رئیس جامعه هتلداران فارس گفت:از 29 اسفند سال 94 تا 5 فروردین امسال حدود 95 درصد از ظرفیت اقامتی هتل‌ها، هتل آپارتمان‌ها و میهمان‌پذیرهای فارس تکمیل شد و از 6 فروردین و همزمان با آغاز دور دوم سفرها سطح اشغال مجموعه‌های اقامتی به 65 درصد کاهش یافت.
رئیس جامعه هتلداران فارس با اشاره به اضافه شدن سه هتل به مجموعه‌های اقامتی استان در نوروز 95، گفت: با افتتاح دو هتل در شیراز و یک هتل آپارتمان در شهرستان فراشبند، مجموعه هتل‌های فارس امسال به 70 هتل با 6500 تخت و 4500 اتاق رسید.
سیادتان همچنین به برخی از دلایل کاهش 5 درصدی اسکان مسافران نوروزی در اماکن اقامتی فارس در ایام تعطیلات نوروزی، اشاره و خاطرنشان کرد: وجود خانه‌های استیجاری و اسکان در مدارس از مهمترین دلایل این کاهش به شمار می‌رود.
 رئیس جامعه هتلداران فارس همچنین گفت: براساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده در ستاد تسهیلات سفر، مسافران خارجی در اسفندماه 94 پذیرش شدند.
او با بیان اینکه در این مدت بیش از 8000 گردشگر خارجی از مجموعه‌های اقامتی فارس استفاده کرده‌اند، یادآور شد: گردشگران کشورهای آلمان، فرانسه، ایتالیا، بلژیک و هلند، بیشترین تعداد را در میان گردشگران خارجی سفر کرده به فارس به‌خود اختصاص دادند.

حافظیه در صدر بازدیدها
معاون زیارتی و گردشگری استاندار فارس گفت:نوروز امسال از 1.5 میلیون بازدیدکننده اماکن تاریخی شیراز حدود 370 هزار نفر از حافظیه بازدید کردند ضمن این‌که در این ایام 3 میلیون و 450 هزار نفر به زیارت حضرت شاهچراغ (ع) رفتند و بیش از 4 میلیون و 500 هزار نفر نیز زائر سایر بقاع متبرکه و اماکن مذهبی بودند.

رضایتمندی 90 درصدی مسافران در فارس
رئیس ستاد اسکان نوروزی شهرداری شیراز، از رضایتمندی ۹۰ درصدی مسافران نوروزی از اسکان شهرداری شیراز خبر داد و گفت: امسال علاوه بر کمیت، کیفیت در اسکان نیز افزایش داشت.
دبیری با تاکید بر اینکه در حدود 30 درصد توسط آموزش و پرورش، 10 درصد توسط هتل ها و مهمانپذیران و مابقی ها در کمپ ها، سالن ها و سایر مناطق موقت اسکان داده شدند، تصریح کرد: بخش عمده ای از اسکان را شهرداری انجام داد.
وی، از رضایتمندی 90 درصدی مسافران نوروزی از اسکان شهرداری شیراز خبر داد و افزود: آمارها پس از بررسی دقیق اعلام می شود.

آمار زائران شاهچراغ

معاون پژوهش و فن آوری اطلاعات آستان مقدس حضرت شاهچراغ (ع) گفت: سه میلیون و ۴۹۰ هزار نفر زائر در بازه زمانی ۲۷ اسفند ۹۴ تا ۱۴ فروردین ۹۵ زائران نوروزی به این آستان مشرف شدند.
محمد جانی اظهارداشت: بر اساس نتایج حاصل از سرشماری این حرم مطهر؛ زائران و مجاوران در روزهای اول 350 هزار نفر و روز دوم فروردین ماه 240 هزار نفر، بیشترین حضور را در این حرم مطهر داشتند که این نشان از عمق ارادت و ولایت مداری مردم ما به خاندان ائمه اطهار (علیهم السلام) است.

سرعت قطار فارس به 140 کیلومتر رسید

مدیر کل راه آهن فارس گفت:از ۲۵ اسفندماه سال گذشته تا ۱۳ فروردین ماه  ۲۳ هزار و ۶۶  نفر با قطار در استان فارس جابه‌جا شده و به تهران و مشهد رفتند.
انصاری در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به افزایش سرعت قطار نیز گفت: به منظور رفاه حال شهروندان سرعت قطار در سال گذشته در مسیر شیراز - اصفهان از ۱۲۰ کیلومتر در ساعت به ۱۴۰ کیلومتر افزایش یافت

کاهش 41 درصدی جرائم نوروز در شیراز
فرمانده نیروی انتظامی شهرستان شیراز از کاهش 41 درصدی جرائم در ایام نوروز امسال خبر داد.
سرهنگ ملک زاده گفت: در طرح نوروزی امسال با برپایی گشت های پیاده، موتورسوار و خودرویی در تمام ساعات شبانه روز، مجالی برای جولان دادن سود جویان داده نشد.
سرهنگ ملک زاده اظهار كرد: در ایام نوروز امسال 164 نفر سارق دستگیر که این موضوع باعث شد تا پرده از 155 فقره سرقت برداشته شود.
وی بیان کرد: با انجام یک برآورد عملیاتی و انجام تور های ایست و بازرسی مدون در حاشیه شهر و نقاط حساس در این ایام، از وقوع سرقت های منزل جلوگیری شد.
فرمانده نیروی انتظامی شهرستان شیراز خاطرنشان كرد: از نکات جالب طرح نوروزی امسال استفاده از پرسنل مسلط به زبان انگلیسی در اماکن پرگردشگر با استفاده از دوچرخه بود.

فرودگاه شیراز،پنجمین فرودگاه فعال در نوروز
در ایام تعطیلات نوروزی (25 اسفند تا 13 فروردین) 22 هزار و 742 پرواز در فرودگاه های کشور انجام شده است.
فرودگاه های بین المللی مهرآباد،مشهد، امام خمینی (ره) ، کیش٬ شیراز، اصفهان و تبریز به ترتیب بیشترین نقش و سهم را در نشست و برخاست هواپیماها و جابجایی مسافر در ایام نوروز بر عهده داشتند.

فارس،صدرنشین مبارزه با تخلفات بهداشتی در نوروز
رئیس ستاد سلامت نوروزی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به این که نظارت این ستاد بر مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی ،تفرجگاه، هتل، مراکز بین راهی است، می گوید:  فارس با کشف و معدوم سازی 114 تن مواد غذایی فاسد اولین رتبه را در تخلفات دارد . خراسان رضوی نیز با 56 تن مواد دومین رتبه را در این زمینه دارد.
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Turkmenistan
|
۱۹:۳۸ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۲
جناب افاي شهردار يخواهش از شما دارم سري بسالن ورود بروازهاي خارجي بزنيد وببينيد وضع دستشوئيها را كهنه وبيكيفيت كه مايه ابرو ريزي براي كشور ماست
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار