محقق طب سنتی همدان گفت: با مجوز رسمی از سازمان فنی و حرفه‌ای کشور دومین آموزشگاه تخصصی طب سنتی ـ گیاهان دارویی کشور در همدان افتتاح شد.
کد خبر: ۲۱۴۲۵
تاریخ انتشار: ۲۳ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۷ 12 April 2015

محقق طب سنتی همدان گفت: با مجوز رسمی از سازمان فنی و حرفه‌ای کشور دومین آموزشگاه تخصصی طب سنتی ـ گیاهان دارویی کشور در همدان افتتاح شد.

به گزارش فارس؛ بابک عزتی رنجبر اظهار داشت: آموزشگاه ابن‌سینا دومین آموزشگاه تخصصی طب سنتی و گیاهان دارویی با مجوز رسمی از سازمان آموزش فنی ‌و حرفه‌ای کشور با هدف اصولی کردن و محوریت علمی در مطالب و آموز‌ش‌های طب سنتی و گیاهان افتتاح شده است.

وی افزود: همدان یکی از مراکز طب سنتی با قدمتی بسیار طولانی بوده و مشاهیر و گنجینه‌های بزرگی چون ابن سینا و خواجه رشیدالدین فضل‌الله همدانی در آن زیسته‌اند و بر این اساس وجود چنین آموزشگاهی در شهر احساس می‌شد.

این استاد جهاد دانشگاهی با بیان اینکه در بعضی از سمینارها و بحث‌های آموزشی متأسفانه تناقضاتی در ارائه مطالب طب سنتی مشاهده می‌شود، گفت: وجود چنین آموزشگاه‌هایی در کشور می‌تواند علاوه بر جلوگیری از تناقض‌گویی باعث ترویج این علم شود.

وی با اشاره به اینکه آموزش‌های این مؤسسه حول محور سه شاخه کلی به علاقمندان به طب سنتی ارائه می‌شود ادامه داد: شاخه اول تحت عنوان طب سنتی با عناوین مشاوره طب سنتی، ‌دوره‌های دستیار پزشک طب سنتی ارائه می‌شود.

عزتی‌رنجبر شاخه دوم را گیاهان دارویی معرفی کرد و گفت: در این شاخه تولید گیاهان دارویی، فرآوری؛‌ بحث فروشندگی این محصولات و آموزش عطاری آموزش داده می‌شود.

وی شاخه سوم را موضوع بهداشت دانست و بیان کرد: در این دوره درباره ماساژدرمانی و منشی‌گری پزشک مطالبی آموزش داده می‌شود.

این محقق و کارشناس گیاهان دارویی افزود: دوره ماساژدرمانی دوره مجرا و کاملی است که براساس ماساژ ایرانی، ‌ژاپنی،‌ تایلندی و چینی و با استاندارد تدوین شده توسط اساتید مجرب ارائه می‌شود.

وی با بیان اینکه کمیته‌ای از پزشکان و اساتید مجرب به تدوین این مطالب پرداخته‌اند گفت: تمام آموزش‌ها و مطالب، زیر نظر فنی و حرفه‌ای و استانداردهای تدوین شده است.

عزتی رنجبر ابراز داشت: در پایان دوره‌ها از افراد شرکت‌کننده آزمون گرفته شده و در صورت قبولی گواهینامه کار بین‌المللی ارائه می‌شود.

وی با اشاره به اینکه علاوه بر کلاس‌ها و دوره‌های گفته شده کارگاه‌های آموزشی دیگر هم در این آموزشگاه برگزار می‌شود گفت: کارگاه‌های کرم‌ و پمادسازی،‌ اسانس‌گیری گیاهی، ‌عطرسازی،‌ رایحه درمانی و عنبیه‌شناسی تشکیل می‌شود که هر کدام از آنها دوره‌ها و مباحث مختص به خود را دارد.

وی با بیان اینکه استقبال از این آموزشگاه و کلاس‌های مختلف خوب بوده خاطرنشان کرد: در حال رایزنی شرکت پزشکان علاقمند به ترویج طب سنتی در این دوره‌ها هستیم تا آن را با طب کلاسیک خود تلفیق کرده و باعث ترویج طب ایرانی ـ اسلامی شوند.

این محقق گفت: امیدوارم در سال‌های آتی کشور به جایگاه شایسته‌ای از طب ایرانی‌‌‌ ـ اسلامی برسد و علم خود را به جهان صادر کند.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ظاهرسمندری
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۴۸ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۲
با سلام برای کلاسهای طب سنتی چطوری میتوانم با شما تماس بگیرم؟ ممنون میشم اگه جواب منو بدهید
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار