شورانامه
هتل آسمان بزرگترین تخلف تاریخ شهرداری شیراز بود/ معماری ساختمان های شیراز دوست دار انرژی نیست/باغ های قصرالدشت کماکان در مسیر نابودیند/سالروز شهادت شاهچراغ(ع) در شیراز هیچ خبری نبود/چوب لای چرخ شورا می گذارند و می خواهند این نهاد کارآمد را ضعیف کنند/نیروهای شرکتی شهرداری استخدام شوند
کد خبر: ۲۱۹۶۸۵
تاریخ انتشار: ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۵:۰۲ 27 April 2016
به گزارش تابناک فارس:در این شورا نامه می خوانیم از:جزئیات بزرگترین تخلف تاریخ شهرداری شیراز از زبان شهردار،همچنین گلایه رئیس شورای شهر شیراز از بی مهری به شوراها؛انتقاد از معماری ساختمان های شیراز و بی توجهی به سالروز شهادت شاهچراغ (ع) و نابودی باغ های قصرالدشت و ...

هتل آسمان بزرگترین تخلف تاریخ شورا بود

شهردار شیراز اعتقاد دارد که احداث هتل آسمان، بزرگترین تخلف در تاریخ فعالیت شهرداری در این شهر محسوب می‌شود و تخریب یک طبقه از این بنا، مشکل پیش آمده برای ارگ کریمخانی را رفع نخواهد کرد.
شهردار شیراز با تصریح اینکه ارتفاع هتل پس از ساخت از آنچه در پروانه آمده، تجاوز کرده است، گفت: شهرداری براساس حکم قانونی برای تخریب اضافه بنا اقدام کرد اما مالک با استفاده از سگ شکاری و بادیگارد،‌ مانع ورود ماموران برای اجرای حکم شورای عالی شهرسازی و حکم دادگستری شد.
پاک‌فطرت با اشاره به حکم شورای عالی شهرسازی گفت: باید دو طبقه دیگر از این هتل تخریب شود و شهرداری شیراز هم به دنبال ابطال پرونده این دو طبقه است، ضمن اینکه خسارت دو طبقه‌ای که مجوز داشته را به مالک پرداخت خواهیم کرد.

باغ های قصرالدشت کماکان در مسیر نابودیند/سالروز شهادت شاهچراغ(ع) در شیراز هیچ خبری نبود
رضا محمدیان،رئیس کمیسیون عمران شورای اسلامی شهر شیراز گفت:در سالروز شهادت حضرت احمد بن موسی (ع) متأسفانه در سطح شهر هیچ تبلیغ یا اثری در این مورد دیده نمی‌شود و تنها پیرامون حرم مطهر توسط واحد تبلیغات حرم، تبلیغاتی به چشم می‌خورد.وی افزود مگر نه اینکه شیراز به خاطر وجود این امامزاده سومین حرم است.پس چرا برنامه های سالروز شهادت ایشان انقدر ضعیف بود؟ این مسئول متذکر شد:سه سال است از عمر شورای چهارم می‌گذرد و از ابتدای کار بر حل مشکل و بلاتکلیفی باغات قصرالدشت و ارائه طرح جدید با در نظر گرفتن منافع مالکان و رویکرد حفظ حداکثری باغات تأکید شد اما متأسفانه شاهد از بین رفتن و تفکیک روزانه باغات هستیم و لازم است با دادن مهلت به مشاور مربوطه دستورات لازم برای به سرانجام رسیدن این امر در سال جاری را صادر شود تا روزنه امیدی برای مالکان باغات به‌منظور برون‌رفت از بن‌بست اقتصادی مربوطه ایجاد شود.

چوب لای چرخ شورا می گذارند و می خواهند این نهاد کارآمد را ضعیف کنند
رئیس شورای اسلامی شهر شیراز با انتقاد از طرح مباحثی برای کاهش اختیارات و متوقف کردن توان شوراها، گفت: شوراها به دنبال تحقق منویات رهبر معظم انقلاب و خواسته‌های دولت و مردم هستند و از ابتدای شکل‌گیری تاکنون نیز در کنار ضعف‌ها و کاستی‌هایی که وجود آنها را انکار نمی‌کنیم، شاهد اقدامات بسیار ارزنده‌ای از سوی آنها هم بوده‌ایم.
غلام مهدی حقدل گفت: پنج‌شنبه نهم اردیبهشت‌ماه روز شوراهای اسلامی است و امسال نیز این روز در فارس و شیراز در بی‌خبری سپری می‌شود و هیچ اتفاقی در شهر ما برای دلگرمی شورائیان رخ نخواهد داد که شورا قدردان تمام اصناف و بزرگواران نهادهای مختلف اجتماعی و دولتی بوده اما تاکنون هیچ مجموعه‌ای کوچک‌ترین تقدیری از شوراهای اسلامی شهر و روستا نداشته است.
رئیس شورای اسلامی شهر شیراز تصریح کرد: در شرایطی که زیر فشار تحریم‌های اقتصادی محدودیت‌هایی ایجادشده بود و دولت با کمبودهای مواجه بود، شوراها تسلیم شرایط نشدند و هر سال با افزایش بودجه شهرداری، زمینه خدمات‌رسانی بهتر و مطلوب‌تر به شهروندان را فراهم کردند.
حقدل با تأکید بر اینکه نباید خدمات صادقانه اعضای شورا فراموش شود، ادامه داد: شوراها بی‌منت خدمتگزاری مردم را می‌کنند، اما گاه برخی مسئولان نه‌ تنها کمک و حمایتی از شوراها نداشته‌اند که در مسیر خدمات‌رسانی شورا مانع‌تراشی می‌کنند.

معماری ساختمان های شیراز دوست دار انرژی نیست

دبیر کمیسیون معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر شیراز گفت: در راستای بهینه‌سازی انرژی لازم است طرح‌های معماری متناسب با اقلیم شیراز تشویق شود.
جلال کامران‌نیا اظهار داشت: معماران و سازندگان در شیراز توجه بیشتری به طراحی اقلیمی ساختمان‌ها با هدف کاهش مصرف انرژی داشته باشند.
به گفته وی، در سال 1393 بر اساس آمار اداره گاز شهر شیراز، 47 درصد مصرف انرژی گاز در ساختمان‌های مسکونی شیراز مربوط به فصل زمستان بوده و همچنین در همان سال مصرف انرژی برق در ساختمان‌های مسکونی شیراز در فصل تابستان 33 درصد بوده است که نشانگر عدم توجه کافی طراحان و سازندگان مسکن به موضوع مهم بهینه‌سازی مصرف انرژی و طراحی اقلیمی ساختمان‌ها است.وی یادآور شد: با اینکه در شب‌های تیر و مرداد گرچه هوای محیطی مناسب است اما در داخل بسیاری از ساختمان‌ها، با توجه به عدم رعایت طراحی اقلیمی نیاز به استفاده از انرژی برای سرد کردن خانه وجود دارد.وی افزود: لازم است طراحان و معماران ضمن مطالعه بیشتر در این زمینه به نحو مسئولانه‌تری به موضوع بپردازند و برای مثال در برخی کشورهای پیشرفته ساختمان‌ها برای بهره ­گیری از جریان هوا در برخی فصول سال بادگیرهایی روی سقف ساختمان تعبیه می‌شود اما با وجودی که در شیراز به‌ویژه در فصل تابستان جریان هوای خنکی از غرب و شمال غرب می‌وزد، متأسفانه در سازه‌های شهر توجهی به این موضوع نشده است و جهت‌گیری اکثر ساختمان‌های شهر شمالی ـ جنوبی است.

نیروهای شرکتی شهرداری استخدام شوند
عضو شورای شهر شیراز بااشاره به تایید چارت سازمانی شهرداری شیراز، خواستار اولویت استخدام نیروهای شرکتی شد.علی راستگو با بیان اینکه  در صورت بکارگیری مستقیم آنها شهرداری از پرداخت ارزش افزوده، سهم پیمانکار، تفاوت در بیمه‌پردازی، که کمتر از 20درصد نخواهد بود صرفه‌جویی دارد، افزود: در سال گذشته مقرر شد شهردار محترم و معاونت محترم مالی اداری درباره بکارگیری مستقیم این‌گونه نیروها لایحه‌ای ارائه  کنند.وی افزود:از دولت و استاندار فارس تقاضا داریم صنایع را در فارس حمایت کرده تا از بیکاری کارگران جلوگیری شود.
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۰۳ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۹
پروژه بهسازی اطراف حرمین شریف در شیراز نیز بسیاری از خانه های تاریخی را به کام نابودی کشانید،خانه های که اهمییت آن نه بخاطر قدمتشان،بلکه انگیزه سازندگانش بود. آنها با این تفکر که به دلیل هم جواری با حرم های شاه چراغ(ع)و سیدعلائدین حسین ع)خانه هایشان حفظ می شود اقدام به این کار کردند .اما حیف و صد حیف که با نیت خوب متولیان امروز،تاریچه معماری مردم ایران از ایلخانی تا پهلوی اول(بیش از20 خانه) از بین رفت
انصاری
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۲۲ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۰
اگر اینقدر مملکت به هم ریخته است که با سگ شکاری بخواهند جلوی اجرای عدالت را بگیرند پای به حالتان
تخریب شود
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار