مدیر جهاد كشاورزی شهرستان خنج گفت: پیش بینی می شود تا پایان فصل بهار امسال 120 هزار تن محصولات جالیزی خارج از فصل از اراضی این شهرستان برداشت شود.
کد خبر: ۲۲۱۷۰۰
تاریخ انتشار: ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۸:۰۴ 03 May 2016
تابناک فارس به نقل از ایرنا:بستان اسلامی افزود: عملیات برداشت محصولات جالیزی خارج از فصل از سطح سه هزار و 150هكتار از اراضی شهرستان خنج از نیمه نخست فروردین 95 آغاز شده و تا اواخر اردیبهشت ماه جاری ادامه دارد.
مدیر جهاد كشاورزی شهرستان خنج بیان داشت: این محصولات شامل هندوانه، شمام (طالبی)، خربزه، گوجه فرنگی، بادمجان، خیارسبز و كدو است.
اسلامی گفت: این محصولات در اواخر پاییز و زمستان سال 94 با استفاده از پوشش پلاستیك برای حفاظت از سرما كشت شده كه برداشت نوع زودرس آن در فروردین انجام شد و برداشت سایر انواع آن در اردیبهشت ماه آغاز شده است.
او بیان كرد: روزانه 300 تا 500 دستگاه كامیون حامل محصولات جالیزی خارج از فصل از شهرستان خنج به مقصد شیراز، تهران و سایر نقاط كشور بارگیری می شود .
اسلامی ادامه داد: همچنین بخشی از محصولات جالیزی تولیدی این شهرستان به كشورهای تركیه، عراق، ارمنستان و كشورهای حاشیه خلیج فارس صادر می شود.
وی افزود: با توجه به نیاز 2كارگر در هر هكتار به طور دائم و 10نفر در فصل برداشت در هر هكتار، برای سه ماه بهار برای
12هزار نفر در این شهرستان ایجاد اشتغال می شود كه به علت كمبود كارگر، تعدادی از افراد جویای كار از سیستان بلوچستان و بندرهای جنوبی كشور عازم شهرستان خنج می شوند .
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار