استاندار فارس گفت: آموزش و پرورش يك نهاد حمايتي و بنگاه استخدام نيست كه براي حل مشكل يك فرد، وي را به استخدام آن در آوريم بلكه محل تربيت يك نسل است و از اين رو، معلمان بايد از نظر دانش و توانايي سرآمد همه دانش آموختگان باشند.
کد خبر: ۲۲۲۹۹۴
تاریخ انتشار: ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۷:۵۶ 02 May 2016
تابناک فارس به نقل از ایرنا:سيدمحمدعلي افشاني، دوشنبه در آيين قدرداني از معلمان نمونه استان فارس در شيراز افزود: بخشي از مشكلات آموزش و پرورش به خاطر تحميل استخدام هاي غيرضروري در اين وزارتخانه از سوي نهادهاي قانونگذاري است.
وي اظهار كرد: با توجه به اين وضعيت، امروز شمار معلمان مدارس ما دو برابر شمار معلمان در كشورهاي توسعه يافته به نسبت تعداد دانش آموزان است و اين مساله، به ايجاد مشكلاتي از جمله معيشت معلمان دامن زده است.
استاندار فارس با بيان اين كه معلمان اين استان و ديگر نقاط كشور نبايد از نظر معيشتي در تنگنا باشند، گفت: اميدوار هستيم در روز معلم سال 96 بتوانيم حرفي براي گفتن داشته باشيم و بر اين باور هستيم كه اگر در اين مدت كاري براي معلمان انجام ندهيم بخشوده نخواهيم شد.
افشاني، در بخش ديگري از سخنان خود با بيان اين كه معلمان به ارزشمند ترين كار جهان مشغول هستند، افزود: معلمي عشق است و شغل نيست و گرنه هيچ فردي قادر به پذيرش اين همه رنج در مسير آموزش نسل نو و زدودن جهل و ناداني از جامعه نيست.
وي با گراميداشت ياد استاد شهيد مطهري گفت: بايد آثار اين معلم بزرگ را كه خون پاك وي بهاي قلم او شد، بازخواني كنيم و از آن درس بياموزيم.
استاندار فارس اظهار كرد: معلم ما نيز بايد با قلم براي حل مشكلات خود مبارزه كند، هرچند برخي اقشار با تجمع به بيان مطالبات خود مي پردازند اما انتظار است كه معلم قلم بزند و مسئولان را براي استيفاي حقوق معلمان به چالش بكشد و از اين طريق، جايگاه معلم و آموزش و پرورش را حفظ كند.
وي گفت: معلمان بايد قل از هرچيز آزادگي را به دانش آموزان بياموزند، چرا كه آزادي نياز اوليه هر پيشرفتي است و بدون آن امكان تحقق عدالت نيست و تنها راه رسيدن به عدالت از تحقق آزادي مي گذرد.
افشاني ادامه داد: انتظار تحقق عدالت بدون آزادي مانند بارش باران بدون ابر است.
استاندار فارس با تاكيد بر ضرورت پرورش روحيه مسئوليت پذيري در دانش آموزان، اظهار داشت: دانش آموز امروز در مقايسه با دانش آموزان دوره هاي گذشته به علت انباشت اطلاعات، به ميزان مطلوب فكر نمي كند و از اين رو، بايد دانش آموزان را مسئوليت پذير بار بياوريم و آنها را به انديشه وا داريم.
افشاني، در بخش ديگري از سخنان خود با انتقاد از محدود شدن پذيرش معلمان جديد آموزش و پرورش از طريق جذب از دانشگاه فرهنگيان گفت: از ابتدا با تاسيس دانشگاه فرهنگيان مخالف بودم چرا كه عشق بهترين دانش آموختگان دانشگاه هاي ايران، خدمت به عنوان معلم در رشته هايي مانند فيزيك و شيمي است.
وي افزود: آموزش و پرورش مي تواند با بهره گيري از توان بهترين دانش آموختگان دانشگاه ها و برگزاري دوره آموزش فن معلمي به آنان، از ظرفيت آنها به عنوان معلم استفاده كند.
استاندار فارس همچنين با اشاره به انتخابات دهمين دوره مجلس شوراي اسلامي گفت: مسئوليت پذيري مردم و به ويژه آموزش و پرورش در انتخابات در خور قدرداني بود.
وي با بيان اين كه آموزش و پرورش و دانشگاه مسير جامعه را شكل مي دهند، اظهار كرد: هيچ نهاد و مرجعي مانند آموزش و پرورش در آنچه كه در انتخابات در كشور رقم خورد، سهيم و شريك نيست.
در اين آيين از 50 نفر از معلمان نمونه استان فارس تجليل شد.
به گفته عبدالرسول احمدي دبير ستاد بزرگداشت مقام معلم استان فارس، اين شمار از معلمان نمونه از ميان 230 معلم برگزيده مناطق مختلف آموزشي استان به عنوان معلم نمونه فارس معرفي مي شوند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار