مدیر جهاد کشاورزی قیروکارزین از آغاز برداشت گندم از 4 هزار و 850 هکتار از مزارع این شهرستان خبر داد.
کد خبر: ۲۲۷۵۲۷
تاریخ انتشار: ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۱ 10 May 2016
تابناک فارس به نقل از فارس:ناصر انصاری اظهار داشت: برداشت گندم از ابتدای اردیبهشت‌ماه در این شهرستان با 70 دستگاه کمباین آغاز شده است و تا اواسط خردادماه امسال نیز ادامه دارد.

وی افزود: در سال جاری حدود 4 هزار و 850 هکتار از اراضی این شهرستان به کشت گندم اختصاص‌یافته که پیش‌بینی می‌شود از این سطح زیر کشت حدود 22 هزار تن گندم برداشت شود.

انصاری با اشاره به این‌که حدود 750 هکتار گندم به روش آبیاری نواری کشت شده است اضافه کرد: از این سطح زیر کشت 600 هکتار بدون دریافت یارانه و با تقاضای خود کشاورز و 150 هکتار نیز با دریافت یارانه بوده است.

این مسئول با بیان اینکه در این روش کاشت علاوه‌بر صرفه‌جویی 40 درصدی در میزان مصرف آب چیزی حدود 40 درصد افزایش تولید داشته‌ایم که امید است بتوانیم با ترویج این روش کاشت در سال‌های آتی در حفظ آب‌های زیرزمینی قدم مؤثری برداریم.

مدیر جهاد کشاورزی قیروکارزین گفت: از جمله مزایای کاشت گندم به روش نواری آب‌دهی یکنواخت در سطح زمین و کاهش علف هرز است.

این مقام مسئول همچنین از آغاز برداشت شمام و خربزه در این شهرستان خبر داد و تصریح کرد: در سال زراعی جاری حدود 3 هزار و 500 هکتار از اراضی شهرستان زیر کشت شمام و خربزه رفته که پیش‌بینی می‌شود حدود 115 هزار تن محصول از این سطح زیر کشت برداشت شود.

انصاری گفت: وجود دلالان و واسطه‌ها ازجمله مشکلات کشاورزان بوده که باعث شده است محصول به قیمت ارزان خریداری شود و با چند برابر افزایش به دست مردم برسد.

وی افزود: عملیات کاشت این محصول اواخر بهمن آغاز و برداشت نیز از اواخر اردیبهشت از سر گرفته می‌شود.

این مقام مسئول در ادامه از برداشت بادمجان در سطح 150 هکتار از اراضی زیر کشت این محصول خبر داد و تصریح کرد: در سال زراعی جاری حدود 150 هکتار از اراضی این شهرستان زیر کشت محصول بادمجان رفته است که پیش‌بینی می‌شود حدود 3 هزار تن محصول از این سطح زیر کشت برداشت شود.

انصاری از آغاز برداشت کلزا از سطح زیر کشت 50 هکتار از اراضی این شهرستان خبر داد و بیان داشت: در راستای تغییر الگوی کشت حدود 50 هکتار از اراضی این شهرستان زیر کشت دانه روغنی کلزار رفت که عملیات برداشت با دو کمباین از اوایل اردیبهشت‌ماه جاری شروع‌ شده و پیش‌بینی می‌شود از این سطح زیر کشت حدود 120 تن دانه روغنی کلزا برداشت شود.

مدیر جهاد کشاورزی قیروکارزین در پایان افزود: با توجه به شرایط آب‌وهوایی و خشک‌سالی‌های سال‌های اخیر در این شهرستان و کم‌آبی چاه‌های کشاورزی امیدواریم کشت کلزا در سال‌های آینده افزایش یابد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار