مدیرکل جهاد کشاورزی استان کهگیلویه و بویراحمد تنها راه برطرف شدن مشکلات کشاورزان چاروسا را ساخت سد اعلام کرد و گفت: در آینده نزدیک با تخصیص اعتبار شاهد شروع بکار پروژه ساخت سد چاروسا خواهیم بود.
کد خبر: ۲۲۹۱۴۰
تاریخ انتشار: ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۶:۱۰ 14 May 2016
به گزارش خبرگزاری فارس از چاروسا، جعفر گوهرگانی ظهر امروز در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه قلعه‌رئیسی به خسارت سیل اخیر به کشاورزان اشاره کرد و گفت: بارش‌های اخیر در برخی مناطق استان موجب جاری شدن سیل و وارد آمدن خسارات زیادی به زیرساخت‌های عمرانی، خدماتی، کشاورزی، دامپروری و آبزی‌پروری شده است.

وی افزود: با توجه به سیلی که در چاروسا و شهر قلعه‌رئیسی رخ داد خسارات فراوانی به زیرساخت‌های کشاورزی این مناطق وارد شد.

گوهرگانی با بیان اینکه چندین سفر به دو منطقه قلعه‌رئیسی و دیشموک انجام شده و مشکلات این مناطق بررسی شد بیان کرد: دولت اعتبار خوبی در اختیار این نهاد قرار داد و برنامه‌ریزی‌های خوبی صورت گرفت که بسیاری از مشکلات مردم و کشاورزان به زودی برطرف خواهد شد.

مدیرکل جهاد کشاورزی استان یادآور شد: بارش بارندگی نعمت الهی است و همه شکر‌گذار آن هستند ولی متاسفانه به دلیل نبود زیرساخت‌های درست و مطمئن که سوغات گذشته است سبب شد تا شاهد خسارات بسیار زیاد سیل به مردم اعم از کشاورزان، دامپروران و صنایع باشیم.

وی بیشترین میزان خسارت به مردم استان را مختص کشاورزان و عشایر دانست و گفت: بیمه نمودن مزارع، باغات و دام باید بین روستائیان و عشایر فرهنگ‌سازی شود تا در صورت خسارت بتوان به راحتی جبران خسارت شود.

گوهرگانی اظهار داشت: خسارت‌های سال گذشته 22 میلیارد تومان برآورد شد که متاسفانه بیمه کشاورزان تاکنون 17 میلیارد تومان آن را پرداخت کرده و به توافقات خود پایبند نیست.

وی در ادامه سخنان خود با درخواست از کشاورزان نسبت به بیمه نمودن مزارع و باغات خود بیان داشت: سازمان جهاد کشاورزی تلاش کرد تا مراکز خرید گندم استان را در سطح شهرها فعال کند تا مردم راحت‌تر بتوانند غلات خود را به فروش برسانند.

مدیرکل جهاد کشاورزی استان با بیان اینکه 7 میلیارد تومان خسارت به کشاورزان چاروسا وارد شد بیان کرد: تلاش‌های بسیار زیادی شده تا با همکاری مدیریت بحران استان و کشور مبالغ خسارت کشاورزان این منطقه پرداخت شود و همچنان پیگیر این مسأله هستیم.

وی تنها راه برطرف شدن مشکلات کشاورزان چاروسا را ساخت سد اعلام کرد و گفت: کارشناسان با حضور در منطقه کارهای کارشناسی را انجام دادند و در آینده نزدیک با تخصیص اعتبار شاهد شروع بکار پروژه ساخت سد چاروسا خواهیم بود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار