استاندار فارس گفت: دانشگاه شیراز به عنوان شاخص برای کل دانشگاههای منطقه جنوب که به نوعی می خواهند خود را با دانشگاههای معتبر مقایسه کنند می باشد.
کد خبر: ۲۳۰۳۰۲
تاریخ انتشار: ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۲۰:۳۲ 15 May 2016
تابناک فارس به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور:سید محمد علی افشانی در مراسم جشن دانش آموختگی دانشجویان دانشگاه شیراز اظهار داشت: بر اساس نظر سنجی های انجام شده بالاترین اعتماد را مردم به معلمان هم در آموزش و پرورش و هم در دانشگاه دارند و این افتخار بزرگی می باشد.

وی افزود: به اعتقاد من دانشگاه شیراز به عنوان یکی از معتبر ترین دانشگاههای کشور، حکم فانوس را برای کشتی ها، کشتی بانان و ناخدایان در منطقه جنوب دارد.

استاندار فارس با اشاره به اینکه بسیاری از دانشگاههای جنوب کشور زیر مجموعه دانشگاه شیراز بوده اند افزود: دانشگاه شیراز نه تنها در حوزه تعلیم و تربیت در درون دانشگاه نقش بارزی دارد بلکه در بالا بردن سطح علمی دانشگاههای منطقه نیز نقش آفرین می باشد.

وی خطاب به دانش آموختگان اظهار داشت: شما امروز سوگند یاد کردید و به همه شما توصیه می کنم تا در تمام مراحل زندگی اخلاق حرفه ای را رعایت نمائید و قانون را در همه جا حاکم بدانید.

مهندس افشانی گفت: برای جامعه ما هیچ نیازی بالاتر از حاکمیت قانون نیست چرا که اگر قانون حاکم شود بخش قابل ملاحظه ای از مشکلات جامعه حل خواهد شد.

استاندار فارس از مهندسان به عنوان تمدن سازان یاد کرد و اظهار داشت: زمانی که تمام تمدن بشری مورد مطالعه قرار می گیرد شاهد آن هستیم که این تمدن حاصل کار مهندسان است خصوصاً زمانیکه مهندسان اخلاق حرفه ای را رعایت نمایند.

وی ابراز داشت: اخلاق حرفه ای زمانی رعایت می شود که حقوق نسل های آینده حفظ شود که این گفته نیز تعریف توسعه پایدار می باشد.

افشانی ادامه داد: زمانی حقوق نسل های آینده فدا نمی شود که مهندسان ما در طراحی و تصمیم گیری و تصمیم سازی برای مدیران، اخلاق حرفه ای را رعایت نمایند و منافع جامعه را برمنافع خود ترجیح دهند.

استاندار فارس افزود: نیاز جامعه امروز ما این است که بیش از آنکه  به منافع شخصی خود توجه داشته باشیم  به منافع جامعه بیشتر بیندیشیم.

وی گفت: اگر امروز شاهد مشکلات عدیده ای درحوزه آب در استان هستیم به دلیل این است که روزی مهندسان ما بدون  آنکه شرایط امروز را ببینند تصمیماتی را اتخاذ نمودند که باعث شده تالاب ها خشک شوند و از نظر منابع آبی با مشکل مواجه باشیم.

استاندارفارس ادامه داد: مهندسان باید بدانند که تصمیماتشان تاثیر مستقیمی بر حقوق نسل های آینده خواهد داشت.

وی افزود: سرمایه اجتماعی مهم ترین سرمایه بوده و به معنی اعتماد، صداقت، راستگویی و پرهیز از دروغ و ریا می باشد.

در پایان این مراسم از دانش آموختگان برتر دانشکده مهندسی دانشگاه شیراز تقدیر شد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار