رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر شیراز گفت: تهیه طرح جامع فرهنگی اجتماعی کلانشهر شیراز در دستور کار است و با دانشگاه‌های مختلف کشور برای تهیه و تدوین این طرح رایزنی شده است.
کد خبر: ۲۳۵۳۸
تاریخ انتشار: ۲۶ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۸:۴۹ 15 April 2015
به گزارش تابناک فارس و نقل از تسنیم،محمدرضا هاجری ظهر امروز در دیدار رئیس و اعضای شورای اسلامی شهر شیراز با نماینده ولی فقیه در استان فارس به ارائه گزارش عملکرد کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر شیراز در سال گذشته پرداخت و اظهار داشت: تهیه طرح جامع فرهنگی اجتماعی شهر شیراز در دستور کار است و با دانشگاه‌های مختلف کشور در این زمینه رایزنی شده است.

وی با انتقاد از اینکه گروه‌های مختلف فرهنگی در سطح شهر شیراز فعالیت دارند که برای خود جایگاه مستقل در نظر می‌گیرند افزود: شورای فرهنگ عمومی استان فارس مرجع هماهنگی و انسجام امور فرهنگی استان است و باید در این موضوع ورود و نهادهای مختلف فعال در حوزه فرهنگ استان فارس و شهر شیراز را ساماندهی کند.

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر شیراز خاطرنشان کرد: ورود زهرا یقطین، نائب رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر شیراز، به شورای فرهنگ عمومی استان فارس با داشتن رأی مستقل در این شورا به عنوان نماینده شورای اسلامی شهر شیراز مورد تقاضای کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر شیراز است.

هاجری عنوان کرد: به زودی باغ‌موزه یا بوستان دفاع مقدس در بلندی‌های شهر شیراز طراحی و تعریف می‌شود به گونه‌ای که زیبنده مقام 15 هزار شهید استان فارس باشد.

وی با بیان اینکه سه طرح برای اجرا در سه ماه نخست امسال در نظر گرفته شده که برون‌سپاری یکی از این موارد است تصریح کرد: اجرای طرح مدیریت محله نیز در دستور کار است و مردم باید در امور خودشان مشارکت داشته باشند که در این طرح مردم کارفرما و مسئولان کارگزارند.

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر شیراز با اشاره به اینکه لایحه تجلیل از نخبگان نیز در دستور کار کمیسیون فرهنگی است بیان کرد: آرامستان دارالسلام شیراز با تمام توان در حال آماده‌سازی برای مردم است و ساخت مسجدی در بلوار چمران برای استفاده عمومی مردم به زودی آغاز می‌شود.

ابراهیم شعرا، رئیس کمیسیون سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های اقتصادی شورای اسلامی شهر شیراز، نیز در این جلسه با ابراز نگرانی از اینکه در شهر شیراز استقبال از سرمایه‌گذاری در پروژه‌های مشارکتی کمتر است اظهار داشت: روحانیون می‌توانند مردم را تشویق کنند به جای سرمایه‌گذاری در بانک در مشارکت‌هایی که توسعه شهر خودشان را به دنبال دارد سرمایه‌گذاری کنند.

محمد حق‌نگر، رئیس کمیسیون خدمات شهری، محیط زیست و بهداشت شورای اسلامی شهر شیراز، نیز در این جلسه با بیان اینکه ساخت شبستان بزرگ امام خمینی(ره) در حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) به شهر شیراز آبرو داد اظهار داشت: هوای خوب شیراز حسن بزرگ و نعمتی است که باید برای شکر آن از آلودگی هوا جلوگیری کرد.

وی با اشاره به اینکه ساماندهی فضاهای اطراف حرم‌های مطهر در شیراز، جلوگیری از ذبح غیرمجاز، جلوگیری از کاشت سبزی با آب آلوده و جلوگیری از سد معابر توسط دست‌فروشان نیاز به فرهنگ‌سازی دارد خاطرنشان کرد: برای فرهنگ‌سازی در مسائل اجتماعی و شهروندی تریبون نمازجمعه می‌تواند کمک بزرگی به ما داشته باشد.

بهرام پارسایی، رئیس کمیسیون گردشگری و زیارت شورای اسلامی شهر شیراز، نیز دراین جلسه اظهار داشت: باید تمام ابعاد گردشگری استان فارس و شهر شیراز به مردم معرفی شود و نباید توانمندی‌ها و داشته‌های غنی فرهنگی و اجتماعی شهر شیراز در دیگر بخش‌های گردشگری در پس عنوان سومین حرم اهل بیت(ع) و گردشگری مذهبی قرار گیرد و کمرنگ شود.

محمدحسن اسدی، معاون اداری مالی شهرداری شیراز، نیز در این جلسه به ارائه گزارش نحوه جذب درآمد شهرداری شیراز در سال گذشته پرداخت و با بیان اینکه صدور مجوز خط دو قطار شهری شیراز درخواست ما از هیئت دولت است اظهار داشت: هیئت دولت اسبابی فراهم کند که براساس توافق‌نامه چهارجانه بین استانداری فارس، سازمان ملی مسکن، شهرداری شیراز و شورای اسلامی شهر شیراز ارتفاعات و زمین‌های ذکر شده در توافق‌نامه به شهرداری شیراز واگذار شود و برای همیشه در اختیار مردم قرار گیرد.

برچسب ها: شیراز ، شاخچراغ
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار