مدیر کل راه و شهرسازی فارس، تعداد مسکن مهر ساخته شده و در حال احداث در این استان را 112 هزار و 605 واحد برشمرد و گفت: از این تعداد تاکنون 90 هزار واحد به بهره برداری رسیده است.
کد خبر: ۲۳۹۲۸۵
تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۸ 01 June 2016
تابناک فارس به نقل از ایرنا: خداداد مقبلی، روز سه شنبه در نشست خبری با خبرنگاران در شیراز افزود: با توجه به قرار گرفتن کمربندی شیراز در محدوده شهری و انجام ساخت و سازهایی در محدوده آن و همچنین استفاده از این محور به عنوان یک محور شهری، بین برون شهری و درون شهری بودن آن اختلاف نظر وجود دارد.
وی ادامه داد: اگر در این محور تصادف رانندگی روی دهد، پلیس راه رسیدگی به آن را در حیطه اختیارات پلیس راهنمایی و رانندگی و پلیس راهور نیز آن را در محدوده اختیارات پلیس راه می داند.
او اظهار کرد: با توجه به اینکه این محور امروز بیشترجنبه عملکرد درون شهری به خود گرفته، بهتر است در اختیار شهرداری شیراز قرار گیرد.
مقبلی افزود: البته اداره کل راه و شهرسازی با هدف ایمن سازی مسیر اقدام به ایجاد تقاطع هایی در مسیر و همچنین آسفالت بخشی از مسیر کرده است.
وی ادامه داد: این اداره کل همچنین امسال در بحث نگهداری کمربندی شیراز، در حوزه غربی این محور حدود 100 میلیارد ریال هزینه کرده است.

محدودیت منابع مالی پیمانکار علت راکد بودن آزاد راه شیراز – اصفهان
مدیرکل راه و شهرسازی فارس، علت راکد ماندن پروژه آزاد راه شیراز – اصفهان را محدودیت مالی پیمانکار این پروژه دانست و افزود: اعتبار یک هزار میلیارد تومانی این پروژه به شکل مشارکتی و توسط دولت و بخش خصوصی تامین می شود که دولت در پرداخت 50 درصد سهم خود مشکلی ندارد اما پیمانکار پروژه در تامین سهم خود با مشکلاتی مواجه شده است.
وی بیان داشت: البته این به معنای ضعف یا ناتوانی پیمانکار نیست چرا که پیمانکار پروژه از پیمانکاران توانمند کشور است اما به دلیل اجرای همزمان چند پروژه با مشکل اعتباری مواجه شده است.
مقبلی ادامه داد: نظارت بر روند اجرای پروژه از مرکز انجام می شود اما در پی این هستیم که این نظارت به استان واگذار شود.
وی گفت: استاندار فارس نیز برای رفع مشکلات این پروژه چندین سفر به تهران و دیدارهایی با وزیر راه و شهرسازی داشته است.

افتتاح 90 هزار واحد مسکن مهر در فارس
مدیر کل راه و شهرسازی فارس، تعداد مسکن مهر ساخته شده و در حال احداث در این استان را 112 هزار و 605 واحد برشمرد و گفت: از این تعداد تاکنون 90 هزار واحد به بهره برداری رسیده است.
مقبلی افزود: از مجموع کل مسکن مهر استان، 51 هزار و 452 واحد مربوط به اداره کل راه و شهرسازی فارس، هفت هزار و 396 واحد مربوط به اداره کل راه و شهرسازی لارستان، 23 هزار و 873 واحد مربوط به شرکت عمران صدرا و 29 هزار و 884 واحد نیز مربوط به بنیاد مسکن انقلاب اسلامی فارس است.
وی، طول مجموع راههای مورد نیاز استان فارس را 23 هزار و 778 کیلومتر بیان کرد و گفت: از این میزان راه مورد نیاز 448 کیلومتر مربوط به آزاد راه، سه هزار کیلومتر مربوط به بزرگراه، سه هزار و 100 کیلومتر راه اصلی، چهار هزار و 600 کیلومتر راه فرعی و 12 هزار و 630 کیلومتر راه روستایی است.
او بیان کرد: از مجموع راه مورد نیاز استان تاکنون 15هزار و 843 کیلومتر احداث شده که به جز حوزه آزادراه، در حوزه بزرگراه یک هزار و 519 کیلومتر، راه اصلی 2 هزار و 196 کیلومتر، راه فرعی چهار هزار و 188 کیلومتر و راه روستایی هفت هزار و 940 کیلومتر اجرا شده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار