فرمانده انتظامی شهرستان گچساران:
وي يادآور شد: پرداخت جريمه مشمولان غايب و سربازان فراري به گونه اي است که افرادي که بيش از هشت سال غيبت دارند مي توانند به دفاتر پليس10+ مراجعه کنند.
کد خبر: ۲۴۳۲۶۶
تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۸:۴۶ 09 June 2016
فرمانده انتظامی شهرستان گچساران گفت: دستگيري مشمولان غايب و فراري از اولويت هاي پليس این شهرستان است.
به گزارش تابناک کهگیلویه وبویراحمد،سرهنگ "علی کرم بازیان"در جمع خبرنگاران، با بيان اينکه در صورت به کارگيري مشمولان غايب در سازمان ها و نهادها، بايد کارفرمايان به مراجع قضايي معرفي شوند، گفت: بايد اطلاع رساني از سوي رسانه ها در اين زمينه انجام شود تا افرادي که دو سال خدمت سربازي را گذرانده اند و هنوز مشغول به کار نشده اند، به حق خود برسند چراکه برخي مشمولان غايب با رايزني در برخي دستگاه ها مشغول به کار شده اند.
سرهنگ بازیان در ادامه با اشاره به اجراي طرح وظيفه عمومي، اظهار داشت: دستگيري مشمولان غايب و فراري از اولويت هاي پليس به شمار مي رود .
وي يادآور شد: پرداخت جريمه مشمولان غايب و سربازان فراري به گونه اي است که افرادي که بيش از هشت سال غيبت دارند مي توانند به دفاتر پليس10+ مراجعه کنند.
فرمانده انتظامی شهرستان گچساران همچنين تصريح کرد: کليه مشمولان غايب به ازاي هر سال غيبت مازاد بر هشت سال، 10 درصد به عنوان جريمه به مبالغ اعلام شده اضافه مي گردد و براي مشمولان غايب متاهل 5 درصد و براي مشمولان غايب داراي فرزند نيز به ازاي هر فرزند 5 درصد از کل جريمه کسر مي گردد.
وي ادامه داد: در روش پرداخت جريمه به صورت اقساط مي تواند به دو صورت از شرايط تقسيطي بهره مند شوند الف) متقاضي پس از معرفي به بانک عامل نسبت به واريز يک سوم مبلغ جريمه اقدام و مابغي ميزان جريمه را با سپردن ضمانت هاي لازم از بانک عامل وام دريافت نموده و بانک عامل به نيابت از فرد مبلغ وام را به صورت يکجا به خزانه دولت واريز نمايد.
ب) متقاضي نسبت به واريز يک سوم جريمه اقدام و مابقي مبلغ جريمه را بدون دريافت وام به صورت اقساط تا پايان سال 95 به بانک عامل واريز نمايد.
سرهنگ بازیان گفت: از بيستم ارديبهشت ماه دفاتر پليس10+ فعاليت خود را آغاز کرده اند و افراد براي پرداخت جرايم خود بايد به اين دفاتر مراجعه کنند.
فرمانده انتظامی شهرستان گچساران در خاتمه با بيان اينکه در صورت به کارگيري مشمولان غايب در سازمان ها و نهادها، بايد کارفرمايان به پليس معرفي شوند، خاطرنشان کرد: اطلاع رساني از سوي رسانه ها در اين زمينه انجام شود تا افرادي که دو سال خدمت سربازي را گذرانده اند و هنوز مشغول به کار نشده اند، به حق خود برسند چراکه برخي مشمولان غايب با رايزني در برخي دستگاه ها مشغول به کار شده اند.
تهیه خبر:سمیرا نصاری
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار