بیش از یک هزار بیمار نیازمند در مناطق روستایی شهرستان کوار به صورت رایگان درمان شدند.
کد خبر: ۲۴۴۵۵۰
تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۷ 12 June 2016
تابناک فارس به نقل از خبرگزاری صدا و سیما: معاون فرهنگی واحد خودگردان دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: اردوی یک روزه جهادگران سلامت در روستای دهشیب مرکز دهستان فرمشکان این شهرستان با حضور 12 پزشک متخصص و فوق تخصص، پنج پزشک عمومی و 60 دانشجو در زمینه های غربالگری، عمومی، تخصصی، فوق تخصصی و دندانپزشکی انجام شده است.

حجت الاسلام مهدی زمانیان افزود: در این طرح حدود 600 بیمار در زمینه های قلب، جراحی، چشم، اطفال، داخلی، زنان و توانبخشی، معاینه شدند.

وی گفت: در این اردو، حدود 400 بیمار معاینه عمومی، 335 مورد معاینه دندانپزشکی، 100مورد فلورایدتراپی، و موارد نیازمند به ارایه خدمات تخصصی تر، به درمانگاه نادرکاظمی شیراز، ارجاع داده شدند.

معاون فرهنگی واحد خودگردان دانشگاه علوم پزشکی شیراز افزود: همچنین در این طرح دو کارشناس آزمایشگاه، آزمایش قندخون، فشار خون و تعیین وزن بیماران را بر عهده داشتند و دو کارشناس مذهبی و مشاور ترک اعتیاد، مشاوره های لازم را به روستاییان ارایه کردند.

مشاوره و ارائه برنامه غذایی با حضور کارشناس تغذیه، آزمایش های پزشکی مانند ادرار و قندخون، ارسال رایگان نمونه ها و یا کیست های خارج شده به آزمایشگاه آسیب شناسی (پاتولوژی) و پیگیری پاسخ آنها، از دیگر اقدامات پاراکلینیکی در این اردو بود.

شهرستان کوار در فاصله 30 کیلومتری جنوب شیراز واقع شده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار