همچنین قبل از آغاز رای گیری قراراست جلسه ای با دکتر جلالی رییس مرکز پژوهشهای مجلس شورای اسلامی تشکیل شود ،از قرار معلوم جلالی جا پای احمد توکلی در مخالفت با این طرح گذاشته واین روزها بر طبل مخالفت با طرح مناطق آزاد تجاری می کوبد!
کد خبر: ۲۵۷۷۸۸
تاریخ انتشار: ۲۰ تير ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۱ 10 July 2016
موضوع تصویب طرح منطقه آزاد تجاری مهران که از سالها قبل در حال پیگیریست ،تاکنون دو بار بین دولت ومجلس دست به دست شده است وعلیرغم اینکه  دوبار نیز در صحن علنی مجلس نهم به رای گذاشته شد ،اما بدلیل مجاب نشدن نمایندگان ،این طرح نتوانست رای لازم را برای تبدیل مهران و5شهردیگر به منطقه آزاد تجاری کسب نماید.

به گزارش تابناک ایلام،با روی کار آمدن مجلس دهم ومناسب شدن جو سیاسی حاکم بر آن ،در بین عامه مردم  وحتی مسئولین ارشد دولت این تفکر شکل گرفت که شایداز  جو سیاسی وتخصصی فوق بتوان برای تصویب منطقه آزاد مهران و5شهر دیگر کشور بهره لازم را برد ،برهمین اساس بود که هفته گذشته طرح منطقه آزاد تجاری 6شهر کشور که مهران یکی از آنهاست ،جهت بررسی وتصویب به هیات رییسه مجلس تسلیم شد.

جلال میرزایی نماینده مردم استان ایلام در مجلس شورای اسلامی هفته گذشته به نقل از معاون پارلمانی رییس جمهور از تسلیم طرح منطقه آزاد تجاری مهران و5شهر دیگر به هیات رییسه مجلس شورای اسلامی خبر داد وگفت: در صحبتی که با معاون پارلمانی رییس جهور داشتم ایشان اعلام نمودند که طرح منطقه آزاد تجاری مهران با اتفاق 5مطقه دیگر با قید یک فوریت به هیات رییسه مجلس شورای اسلامی تحویل شده است.

نماینده مردم ایلام اظهار داشت:در همین راستا صحبتهایی با آقای پور ابراهیمی رییس کمیسیون اقتصادی مجلس  وآقای کاتب  عضو هیات رییسه داشتیم که آنان نیز برای حمایت از این طرح قول مساعد دادند اما لازمه تصویب این طرح گفتگو ومجاب نمودن دیگر نمایندگان است که لازم است به اثرات مطلوب این طرح برای مردم این مناطق بیشتر توجه نمایند

حال پس از یک هفته از وصول این طرح گویا قرار است ظرف هفته جاری این طرح در صحن علنی مجلس شورای اسلامی به رای گذاشته شود ،اما همانطور که از اظهار نظر های بعضی از نمایندگان به گوش می رسد ،احتمال اینکه این طرح بتواند رای مثبت  نمایندگان مجلس دهم را کسب نماید ضعیف به نظر می رسد.

علیرغم اینکه جلسات مجلس شورای اسلامی تعطیل است ودیگر نمایندگان استان برای رسیدگی به وضعیت حوزه انتخابیه ! در استان حضور دارند، جلال میرزایی دیگرنماینده ایلام ،روز گذشته بمنظور لابیگری وجلب نظر دیگر همکاران خود رایزنی های فشرده ای با نمایندگان داشت.

در جلسات رایزنی وپیگیری های این نماینده مجلس که خبرنگار تابناک نیز حضور داشت ،نماینده حوزه شمالی استان ضمن هماهنگی با نمایندگان 5شهری که مشمول این طرح شده اند،دو جلسه هماهنگی ترتیب دادند ،جلسه اول در دوشنبه همین هفته بادکتر لاریجانی رییس مجلس شورای اسلامی برای ایجاد هماهنگی وجلب حمایت هیات رییسه مجلس برگزار خواهد شد.

همچنین قبل از آغاز رای گیری قراراست جلسه ای با دکتر جلالی رییس مرکز پژوهشهای مجلس شورای اسلامی تشکیل شود ،از قرار معلوم  جلالی جا پای احمد توکلی در مخالفت با این طرح گذاشته واین روزها بر طبل مخالفت با طرح مناطق آزاد تجاری می کوبد!

 به گفته جلال میرزایی نماینده مردم استان درمجلس شورای اسلامی ،لازمه تصویب این طرح در مجلس،مجاب نمودن نمایندگان است وی دراین زمینه اظهار کرد:برای متقاعد نمودن همکارانم بحثهای فراوانی داشته ام  ،در روز رای گیری دفاعیات خود را قراعت خواهم نمودو تا لحظه آخر با دیگر نمایندگان واعضای کمیسیون اقتصادی مجلس رایزنی هایی لازم صورت خواهد گرفت ،اما بحث از تصویب این طرح زود است.

به هرتقدیر باید پذیرفت که تصویب طرح منطقه آزاد تجاری مهران با چالشهای فراوانی روبرو خواهد بود،اگرچه عضویت یکی از نمایندگان استان در فراکسیون امید می تواند برای تصویب این طرح راهگشاباشد اما با توجه به اینکه نمانیدگان استان در آغاز راه بوده ومدت زمانی زیادی برای آشنایی با دیگر نمایندگان وبهره گیری از این فرصت بمنظور لابیگری در تصویب طرحهایی برای توسعه استان لازم است ،بهتر بود دولتیها ارایه این طرح را به زمانی غیر از زمان فعلی موکول می کردند.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار