رئیس اتحادیه دامداران کهگیلویه وبویراحمد گفت: نداشتن امنیت شغلی به دلیل عدم خرید تضمینی شیر و نبود صنایع تبدیلی مهم‌ترین دغدغه دامداران این استان است.
کد خبر: ۲۷۲۳۰۰
تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۶ 05 August 2016
به گزارش خبرگزاری تسنیم از یاسوج، علی باز بهار سیرت در برنامه رو در رو شبکه دنا با بیان اینکه ارائه داده‌های آماری می‌تواند مبنای اساسی تصمیم‌گیری‌های پول و اعتباری در جامعه باشد، اظهار داشت: از 55 واحد تولیدی در شهرستان بویراحمد 41 واحد تعطیل هستند و 14 واحد به صورت نیمه فعال زیرظرفیت با بدهی بالا فعالیت می‌کنند.

رئیس اتحادیه دامداران کهگیلویه وبویراحمد گفت: براساس واحدهای دامی بیش از 90 درصد واحدهای دامی در استان تعطیل یا نیمه فعال هستند.

وی با اشاره به اینکه یکی از 8 کارخانه لبنی در استان فعال است، عنوان کرد: نداشتن امنیت شغلی به دلیل عدم خرید تضمینی شیر و تعطیل بودن تنها کشتارگاه صنعتی دام استان، بالا بودن سود تسهیلات بانکی و نبود صنایع تبدیلی از مهم‌ترین مشکلات دامداران استان است.

بهار سیرت با بیان اینکه عدم ثبات در بازار شیر و نهاده‌های دامی یکی دیگر از مشکلات گاوداران است، بیان کرد: به علت عدم آگاهی دامداران و استفاده بیشتر آنها از نهاده‌های سبوس گندم به علت قیمت پایین این نهاده مشکلاتی را برای دامداران ایجاد کرده است.

وی افزود: نهاده‌های جو، سویا، مکمل‌های سبوس گندم اکثر نهاده‌های استفاده شده توسط دامداران در استان ما هستند.

رئیس اتحادیه دامداران در کهگیلویه وبویراحمد، اظهار داشت: باتوجه به عدم توسعه یافتگی و محروم بودن استان و به علت نبود یارانه و صنایع تکمیلی دامداران استان وضعیت مطلوبی ندارند و نیازمند همکاری بیش از پیش مسئولان برای حل مشکلات خود هستند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار