هر سال ویژگی های ادبی سعدی با یکی از شاعران و نویسندگان برجسته جهان مقایسه می شود که در سه سال اخیر همایش های «سعدی و پوشکین» در تهران و مسکو، «سعدی و یونس امره» در تهران و آنکارا و «سعدی و سروانتس» در تهران و مادرید برگزار شده است. امسال نیز همایش «سعدی و متنبّی» دو شاعر ایرانی و عرب در روزهای منتهی به یادروز سعدی با حضور سعدی شناسان و متنبّی شناسان در تهران برگزار شد .
کد خبر: ۲۸۱۲۵
تاریخ انتشار: ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۲۲:۲۶ 26 April 2015
به گزارش تابناک فارس به نقل از خبرگزاری صدا و سیما؛ معاون فرهنگی و بین المللی موسسه شهر کتاب، گفت: این موسسه همایش سعدی و کنفسیوس را در سال 1395 در کشور چین برگزار می کند.

کُنفُوسیوس مشهورترین فیلسوف، نظریه‌پرداز سیاسی و معلم چینی است که در چین باستان زندگی می‌کرد.

وی در 551 پیش از میلاد در ایالت کوچک لو که که امروزه بخشی از شهرستان جدید شاندونگ است متولد شد .

کنفسیوس در 479 پیش از میلاد در گذشت. والدینش، که در زمان کودکی او زندگی را بدرود گفتند، او را کونگ - کویی نامیدند.

کنفوسیوس از کلمه ی کونگ فوزی، به معنای «استاد بزرگ، کونگ» گرفته شده‌است.

با همکاری مرکز فرهنگی شهر کتاب و مرکز سعدی شناسی از سال 1391 تا 1400 شمسی برنامه 10ساله ای ویژه بزرگداشت روز سعدی طراحی شده است.

علی اصغر محمدخانی گفت: مقایسه سعدی، کنفسیوس و پترارک شاعر ایتالیایی از محورهای بزرگداشت روز سعدی است.

وی افزود: هر سال ویژگی های ادبی سعدی با یکی از شاعران و نویسندگان برجسته جهان مقایسه می شود که در سه سال اخیر همایش های «سعدی و پوشکین» در تهران و مسکو، «سعدی و یونس امره» در تهران و آنکارا و «سعدی و سروانتس» در تهران و مادرید برگزار شده است.

امسال نیز همایش «سعدی و متنبّی» دو شاعر ایرانی و عرب در روزهای منتهی به یادروز سعدی با حضور سعدی شناسان و متنبّی شناسان در تهران برگزار شد .

همایش سعدی و متنبی امسال در سه کشور؛ کویت، عراق و لبنان نیز ادامه خواهد داشت.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار