رئیس سازمان محیط زیست گفت: احداث سد تنگ سرخ در شیراز غیر قانونی است.
کد خبر: ۲۹۷۸۷
تاریخ انتشار: ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۹:۴۰ 30 April 2015

تابناک فارس به نقل ار مهر:معصومه ابتکار صبح امروز پنجشنبه در مراسم بهره برداری از اولین پهپادهای محیط زیست در پارک ملی بمو گفت: احداث سد تنگ سرخ در شیراز غیر قانونی است و تلاش داریم به زودی عملیات ساخت و ساز آن را متوقف کنیم.

وی افزود: امیدارویم مقامات قضایی بتوانند برای رفع این معضل زیست محیطی با این سازمان همکاری کنند.

رئیس سازمان محیط زیست پیرامون کلنگزنی پالایشگاه شیراز بیان کرد: این کلنگزنی صوری است، زیرا امروزه پالایشگاه شیراز قدیمی و آلاینده است و امیدواریم بتوانیم با ارائه طرحهای زیست محیطی پالایشگاه جدید را جایگزین فعلی کرده تا با تولید بنزین یورو چهار در ایجاد هوای پاک ایفای نقش کنیم.

وی گفت: هیچ تغییری در قانون و مقررات برای احداث پالایشگاه جدید از سوی سازمان محیط زیست اعمال نشده، به همین منظور این موضوع از سوی سازمان به طور جدی دنبال می شود.

ابتکار پیرامون منطقه حفاظت شده بهرام گور بیان کرد: با توجه به طرحهای ارائه شده برای احداث معدن، مقررشده محدوده های معدن در منطقه حفاظت شده بهرام گور با نظر کارشناسان مشخص شود.

وی گفت: ایجاد معادن در مناطق حفاظت شده به دلیل لغو قوانین در دولتهای پیشین، به عنوان یک تهدید زیست محیطی است، از این رو به دنبال آن هستیم که این دغدغه ها را کاهش دهیم.

رئیس سازمان محیط زیست در خصوص تالابها نیز افزود: دولت تدبیر و امید دریافت حقابه های دریاچه های کشور را دنبال می کند و تلاش داریم که با پرداخت حقابهها، عقب ماندگیهای تالابها را جبران کنیم.

پهپاد "سپهر۲" با قابلیت تصویر برداری به منظور مراقبت از مناطق حفاظت شده و "مهاجر۲" با شعاع پروازی ۱۰۰ کیلومتر به بهره برداری رسید. همچنین بالن شناسایی محیط زیست، مجهز به دوربین متمرکز برای مناطق حفاظت شده نیز مورد بهره برداری قرار گرفت.

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
مجید
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۱۲ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۸
سلام شما خانم ابتکار که فقط یک طرفه نگاهتان است اگر فقط برنامه بی بی سی فارسی در اخ خرداد 94 در مورد خشکسالی ایران وافغانستان نگاه میکردید که سد سازی در ایران خیلی اخی وبد بد است ول----ی در افغانستان سد سازی موجب پیشرفت ابادانی ونه محیط زیست را خراب میکند ونه مورچهگان از تشنگی میمیرند حالا ادم عاقل یک اشاره بس است
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار