بسیج دانشجویی دانشگاه شیراز ضمن محکوم کردن ضرب و شتم تعدای از دانشجویان شیرازی که در سفر استانی رئیس جمهور به شیراز انتشار گزاره‌برگ ایرانی را مطالبه می‌کردند، اعلام کرد: آیا چوب بدعهدی آمریکایی‌ها در ارائه تحلیل‌های مختلف از یک بیانیه باید بر سر چند دانشجو فرود آید؟
کد خبر: ۳۰۶۰۱
تاریخ انتشار: ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۹:۲۴ 03 May 2015

تابناک فارس به نقل از فارس: بسیج دانشجویی دانشگاه شیراز با صدور بیانیه‌ای نسبت به ضرب و شتم تعدای از دانشجویان شیرازی که در سفر استانی رئیس جمهور به شیراز انتشار گزاره‌برگ ایرانی را مطالبه می‌کردند، واکنش نشان داد.

در ابتدای این بیانیه با انتقاد از مشی دولت در برخورد با منتقدان آمده است: مسیر عدالت علی‌وار اگر نخواهد از دامان ریاست جمهوری یک دولت اسلامی بگذرد، سراغش را باید در قهقراهای تاریخی یافت که درباره‌اش قضاوت خواهد کرد. به راستی امروز چاره همدلی و همزبانی با دولتی که هر نقدی را به جهنم حواله می‌دهد و هر منتقدی را با ابزارهای سرهنگ گونه بدرقه می‌کند، چیست؟

در ادامه این بیانیه آمده است: چرا علاج مطالبه حق و هویدا کردن حقیقت از دولت یازدهم نشان بی‌مهری و مدال تهمت و تقدیرش افتراست؟ چه شده است که آماج حملات و نشانه گیری پیکان هجمه‌های تبلیغی و حقوقی دولت محترم گاه و ناگاه فقط دامان امت حزب اللهی را می‌گیرد که قطع به یقین بیش از دوستان به ظاهر صلاح اندیش دولت دغدغه موفقیت دولت را دارد؟

بسیج دانشجویی دانشگاه شیراز خطاب به رئیس جمهور اعلام کرد: چرا دیپلماسی لبخندهای متوالی نصیب دولت‌های غربی شده است و در همان حال خواست مؤدبانه و مستند چند دانشجو محکوم به سیاست چماق و باتوم می‌شود؟ آیا این رفتارهای زمام در رفته ناشی از صحت ادعای دست خالی بودن دولت در برابر انتقادات نیست؟

این تشکل دانشجویی با طرح این سؤال که آیا رواست فریادهایی که باید بر سر آمریکا کشیده شود در ید و بازوی بازی های سیاسی و برای از صحنه بیرون کردن دلسوزان نظام و دولت جمع شوند، اعلام کرد: آیا چوب نامردی و بدعهدی آمریکایی‌ها و 1+5 ها در ارائه تحلیل‌های مختلف از یک بیانیه باید بر سر چند دانشجو فرود آید؟ آیا این اکرام علم و عالم و احترام جوان حساس به سرنوشت مملکت است؟
در ادامه این بیانیه با اشاره به ضرب و شتم دانشجویان در سفر رئیس جمهور به شیراز در پی مطالبات آنان برای انتشار گزاره‌برگ ایرانی، آمده است: در پی سفر ریاست محترم جمهور به شهر شیراز متاسفانه شاهد یک سلسله اقدامات به دور از انصاف و با پشت پرده‌ای کاملا غرض ورزانه و سیاسی بوده‌ایم. سر خطی که به رفتار ناصواب با تعدادی از دانشجویان که در پی‌گیری خواست رهبری از دولت مبنی بر انتشار گزاره برگ ایرانی از بیانیه لوزان پلاکاردهایی را با همین مضمون حمل می کردند انجامید. و پس از آن با پرونده سازی علیه آنان ادامه یافت.

بسیج دانشجویی دانشگاه شیراز در ادامه بیانیه خود اعلام کرد: اقداماتی که جدای از نیروهای عمل کننده اش، بار دیگر حوصله دولت را نه تنها در تحمل نظریات مخالف بلکه این بار در رویارویی با یک خواست همگانی نشان داد. این که نظریات دانشجویان باید از طریق تریبون های دانشگاهی و سخنرانی نماینده‌های تشکل‌ها و جریانات دانشجویی صورت پذیرد نظریه ای صحیح و مطلوب است اما رفتار دولت در عدم همراهی با این چنین رویه‌ای باعث تقلیل نحوه مطالبات به طراحی پلاکارد شده است.

این تشکل دانشجویی با انتقاد از رفتار رئیس جمهور در نشنیدن صدای دانشجویان، اعلام کرد: ما شاهدیم که رئیس جمهور در برنامه 16 آذر که مختص دانشجویان است خود مونولوگ می‌کند و می‌رود و در رفت‌و آمدهایش به دانشگاه‌ها اجازه صحبت به دانشجوها را نمی‌دهد. اگرچه نفس حضور میدانی آن هم با احترام کامل و صرف تهیّه چند دست نوشت با محتوای درخواست انتشار گزاره‌برگ ایرانی هیچ عاقلی با تدبیری را تحریک به تقابل نمی‌کند اما باید دانست اگر همین حد از انتقاد نیز آقایان را عصبانی می‌کند این حاصل همان رفتار امنیتی خودشان در دانشگاه هاست که اجازه اظهار نظر را از دانشجو گرفته‌اند.
بسیج دانشجویی دانشگاه شیراز در پایان بیانیه خود خطاب به مسئولان استانی اعلام کرد: مسئولان استانی باید بدانند لازمه توفیق در راه خدمت به مردم و بقای بر مسند خدمت رسانی، در نظر گرفتن تقوای الهی است که در عرصه سیاست و قدرت متجلی شود. نگذارید تا بازی های سیاسی موجب کتمان حق و حقیقت در دستگاه های شما شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار