مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد فارس از برپایی غرفه معرفی توانمندی بانوان کانون های مساجد استان در نمایشگاه «نقش آفرینی زنان در توسعه پایدار» خبر داد و گفت: در این غرفه محصولات تولیدی بانوان در کانون های مساجد عرضه شده است.
کد خبر: ۳۰۹۱
تاریخ انتشار: ۱۷ بهمن ۱۳۹۳ - ۰۱:۵۳ 06 February 2015

حجت الاسلام غلامحسین نیازی، مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد فارس شبستانگفت: بانوان یکی از اقشار تاثیرگذار در جوامع انسانی هستند و در ادیان الهی به خصوص دین مبین اسلام به زن و ارزش او توجه بسیار زیادی شده است.

مسئول نمایندگی خبرگزاری شبستان در فارس با اشاره به اینکه بانوان در اجرای فعالیت ها و برنامه های کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان سهم بسزایی دارند، خاطرنشان کرد: مساجد یکی یکی از جایگاه هایی است که در تربیت انسان ها نقش عمده و موثری دارد و فعالیت بانوان به عنوان مربی و معلم نسل ها در بیوت الهی که علاوه بر جایگاه عبادت بودن، کانون تعلیم و تربیت است، امروزه در مساجد چشمگیر و قابل توجه است.

حجت الاسلام نیازی با تاکید براینکه زن با حفظ شان و عفت خود فعالیت های فرهنگی و هنری را نیز به عهده دارد، افزود: پس از پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی در ایران مشارکت بانوان در بخش های مختلف جامعه و به ویژه در مساجد پر رنگ تر و اثرگذار تر شده است.

مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی و هنری مساجد فارس یادآور شد: سهم بانوان در رشد و توسعه فعالیت های مختلف بر کسی پوشیده نیست و امروز نیز فعالیت های پرشور بانوان در مساجد و اجرای برنامه های فرهنگی، مذهبی و هنری ملموس تر از همیشه است.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: در همین راستا دبیرخانه کانون های فرهنگی و هنری مساجد فارس زیر نظر ستاد عالی کانون های مساجد کشور با تاسیس واحد خواهران در جهت هدایت و حمایت از فعالیت های بانوان مسجدی گام های موثری برداشته است که حضور در این نمایشگاه می تواند این فعالیت ها را معرفی کند.

مسئول نمایندگی خبرگزاری شبستان در فارس خاطرنشان کرد: معرفی و عرضه محصولات تولیدی کانون های مساجد به خصوص کانون هایی که با مدیریت بانوان توانمند اداره می شوند می تواند در حضور بیشتر بانوان در برنامه های مساجد موثر باشد.

حجت الاسلام نیازی افزود: در این نمایشگاه کانون فرهنگی کوثر مسجد ولی عصر (عجل الله تعالی فرجه) در روستای رودبال سپیدان با مدیریت لیلا شیروانی و کانون فرهنگی الغدیر مسجد حضرت علی (علیه السلام) در روستای فاروق مرودشت با مدیریت مریم زارع که هر دو از کانون های فعال روستایی در سطح استان فارس هستند محصولات خود را عرضه کرده اند که ستودنی است.

خاطرنشان می شود؛ در نمایشگاه صنایع دستی، فرش و «نقش آفرینی زنان در توسعه پایدار» 120 شرکت کننده از 31 استان کشور در محل نمایشگاه های بین المللی شیراز واقع در شهرک گلستان به ارائه صنایع دستی می پردازند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار