رئیس سازمان صنعت،معدن و تجارت استان فارس گفت: مجموع تولید کاشی و سرامیک شهرستان آباده بیش از ۲۰ میلیون متر مربع در سال است.
کد خبر: ۳۱۳۳۸
تاریخ انتشار: ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۱ 05 May 2015

به گزارش تابناک فارس و نقل از تسنیم،علی همتی با اشاره به افتتاح کارخانه کاشی پاسارگاد سرام آباده در سفر شانزدهم هیئت دولت به استان فارس اظهار داشت:ظرفیت تولید این واحد صنعتی هفت میلیون مترمربع کاشی در سال است و راه اندازی آن برای 480 نفر شغل ایجاد کرده است.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت فارس با اشاره به اینکه در حال حاضر سه کارخانه تولیدکاشی در شهرستان آباده که مرکز استخراج خاک‌نسوز است فعال هستند،گفت:با افتتاح کارخانه جدید تولیدکاشی، روند تولیدو اشتغال در منطقه بهبود نسبی می‌یابد و رونق در منطقه ایجاد می‌شود.

رییس سازمان صنعت، معدن وتجارت استان فارس گفت: نوع مرغوب خاک‌نسوز که اکسید آلومینیوم بالاتری دارد در صنایع متالوژی و ذوب و مابقی در صنعت کاشی و سرامیک برای تولید بدنه اصلی کاشی و سرامیک چینی بهداشتی، رنگ‌سازی، لعاب‌سازی و حتی صنایع مادر مانند متالوژی و ذوب آهن استفاده می‌شود.

همتی با اشاره به اینکه در حال حاضر درصد خاک‌نسوز صنعتی و نسوز استان از معدن استقلال آباده استخراج می‌شود، بیان کرد: این معدن خاک مورد نیاز کارخانه کاشی و سرامیک را در استان فارس و استان‌های مجاور به ویژه استان یزد نیز به تنهایی تامین می‌کند.

برچسب ها: کاشی ، سرامیک ، آباده ، فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار