رئیس شورای شهر همدان گفت: غیرکاربردی‌شدن شورای شهر از جمله مسائلی است که با انتخاب شهردار توسط مردم به وجود می‌آید، این در حالی است که باید به شورا قدرت و توان داد تا در این راستا فعالیت‌هایی داشته و ضعف قوانین را اصلاح کرد.
کد خبر: ۳۱۴
تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۳۹۳ - ۱۵:۲۶ 19 January 2015

رئیس شورای شهر همدان گفت: غیرکاربردی‌شدن شورای شهر از جمله مسائلی است که با انتخاب شهردار توسط مردم به وجود می‌آید، این در حالی است که باید به شورا قدرت و توان داد تا در این راستا فعالیت‌هایی داشته و ضعف قوانین را اصلاح کرد.

علی اکبر نظری در گفت‌و‌گو با خبرنگار تابناک  در همدان، درباره طرح انتخاب شهردار توسط مردم در مجلس اظهار کرد: این لایحه که در مجلس در زمینه شوراها مطرح شده لایحه درستی نبوده و هئیت حل اختلاف شوراها قوانینی در این راستا ندارد.

وی با تاکید بر اینکه این مسئله ابتدا باید برای مردم تبیین شود، گفت: شورای حل اختلاف محلی برای رسیدگی به تخلفات اعضای شوراها بوده و درباره انتخاب شهردار اختیاری ندارد.

نظری با بیان اینکه باید راهکار دقیق و درستی تدوین شده و سپس در مجلس ارائه شود، گفت:  ایرادات روند فعلی انتخاب شهردار آسیب شناسی شده و راهکارهای کاربردی برای رفع آن ارائه شود.

رئیس شورای شهر همدان تصریح کرد: اگر شورایی هم تخلف دارد نباید به تمامی شوراها تعمیم داده شده و صورت مسئله را پاک کنیم، بلکه باید به دنبال شناسایی نقاط ضعف و رفع آنها در سطح شهرداری و شوراها باشیم.

وی درباره عواقب انتخاب شهردار توسط مردم نیز گفت: غیرکاربردی شدن شورای شهر از جمله مسائلی است که با انتخاب شهردار توسط مردم به وجود می‌آید، این در حالی است که باید به شورا قدرت و توان داد تا در این راستا فعالیت‌هایی داشته و ضعف قوانین را اصلاح کرد.

وی با انتقاد از برخی اقدامات سیاسی بیان کرد: ابتدای امر باید قوانین پالایش شده و قوانین ضعیف در زمینه شوراها احصا شوند، این اقدام بهتر و زیبنده‌تر از فعالی‌های سیاسی توسط برخی نمایندگان است.

نظری با تصریح بر اینکه مجلسی‌ها شوراها را به عنوان مخل کارهای خود می‌شناسند، تاکید کرد: نمایندگان مجلس اعضای شورای شهر را به عنوان افرادی خادم و خدمتگذار ندانسته و به علت ورود اعضای شورای شهر در برخی مسائل نگران هستند.

وی عنوان کرد: در روزهای اخیر برخی اقدامات سیاسی در شهرداری همدان توسط نمایندگان مجلس در حال انجام بود که شهرداری را به نفع خود مصادره کنند ولی شورای شهر اجازه چنین اقدامی را نداد.

رئیس شورای شهر همدان تصریح کرد: برخی از نمایندگان مطرح کرده‌ که مدیران شهرداری را انتصاب کرده‌اند ولی در واقع اینگونه نیست و این امر از سوی شورای شهر همدان تکذیب می‌شود.

نظری با بیان اینکه نمایندگان وظیفه اصلی و اساسی خود را انجام دهند، گفت: باید با پالایش قوانین و تقویت شوراها زمینه را برای فعالیت بهتر آنها فراهم کرد نه اینکه محدودیتهای بیشتری برای آنها ایجاد کنیم.

وی درباره دخالت اعضای شورای شهر در انتصابات شهرداری همدان نیز گفت: در دور قبل و اوایل دور چهارم برای انتصابات شهرداری دخالت‌هایی از سوی اعضای شورای شهر بود ولی جلو این قضیه گرفته شده و اجازه چنین کاری را ندادیم.

رئیس شورای شهر همدان تاکید کرد: اگر شورا در این زمینه دخالت کند طبیعتا نمی‌توان از شهردار در مورد اقداماتی که انجام می‌دهد بازخواست داشته و وی را استیضاح کرد.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار