عضو جامعه روحانیت شیراز با اشاره به اینکه حرم حضرت شاهچراغ(ع) نماد دینداری مردم استان فارس است، گفت: توسعه حرم این امامزاده واجب‌التکریم باید مورد توجه ویژه مسئولان استان فارس باشد.
کد خبر: ۳۲۳۲۹
تاریخ انتشار: ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۵:۳۱ 07 May 2015
به گزارش تابناک فارس و نقل از فارس،حجت‌الاسلام محمد رضایی ظهر امروز در جلسه جامعه روحانیت این شهر اظهار داشت: حرم شاهچراغ(ع) نماد دینداری مردم استان فارس و انتظار علما و روحانیون از مسئولان استان این است که توجه ویژه به توسعه این حرم داشته باشند.

وی با بیان اینکه در بسیاری از شهرستان‌ها مصلاها و مساجد نیمه تمام است، گفت: مسئولان باید نسبت به تکمیل این مصلاها اقدام کرده و خانه‌های عالم در روستاها نیز ساخته شود.

رضایی با بیان اینکه نهادینه کردن مسائل دینی از ویژگی‌های نظام اسلامی است، افزود: در کنار کمک‌های مردمی و تلاش‌های روحانیون، دولت نیز باید برای ساخت مراکز دینی اقدام کند تا شائبه بی‌توجهی دولت به فرهنگ کم شود.

وی افزود: برخی از مراکز با صبغه تجاری در شهر شیراز ناهنجاری‌هایی را ایجاد می‌کنند که باید برای این مراکز اقدامات فرهنگی مورد نیاز انجام شود.

آیت‌الله سید علی‌اصغر دستغیب در این جلسه با بیان اینکه درآمد موقوفات حرم‌های مطهر و مساجد کافی نیست، گفت: بودجه‌ای برای ترویج مسائل دینی و فرهنگی در استان‌ها دیده شود.

وی با بیان اینکه مسائل دینی و فرهنگی از مهم‌ترین مسائل جامعه است، افزود: دولت باید این مسائل را مورد توجه قرار دهد و اگر کمک‌های دولتی نباشد در زمینه فرهنگی کاری از پیش نمی‌رود.

تولیت آستان شاهچراغ(ع) خاطرنشان کرد: توجه دولت به مراکز دینی به معنای وابستگی حوزه‌های علمیه به دولت نیست.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار