فاز دوم تونل وحدت و باند دوم محور لار - شیراز به طول 10 کیلومتر با حضور معاون ساخت و توسعه راه های وزارت راه وشهرسازی اجرایی شد.
کد خبر: ۳۲۸۲۵۲
تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۳ 13 November 2016
تابناک فارس به نقل از ایرنا: مدیر کل راه وشهرسازی لارستان در حاشیه این بازدید که شنبه بود اظهار داشت : از پنج پروژه در حال ساخت این دو محور بازدید شد و دکتر خادمی جزئیات روند پیشرفت فیزیکی را به طور میدانی بررسی و اقدامات و دستورات لازم توسط این مقام مسئول نسبت به هریک از پروژه ها صورت گرفت.
باقری فرد شروع فاز دوم تونل وحدت که یکی از پروژه های بسیار عظیم و مهم در محور لار- شیراز تلقی می شود را با اهمیت عنوان کرد و گفت : در این چند روز اندک که پیمانکار پروژه در محل مستقر شده است توانسته 1700 متر مکعب خاکبرداری برای رسیدن به دهانه ورودی تونل انجام دهد .
وی افزود : 320 میلیارد ریال اعتبار برای فاز دوم تونل وحدت (بزن) پیش بینی شده و طول تونل 730 متر است که البته می بایست یک کیلومتر و 300 متر راهسازی نیز در این پروژه انجام شود که دسترسی به ورودی و خروجی تونل را در برگیرد .
باقری فرد بیان کرد : کمتر از یک ماه است که پروژه گردنه بریز به طول 10 کیلومتر و با پیش بینی اعتبار 150 میلیارد ریال نیز وارد فاز عملیاتی خود شده است و با توجه به شیب طولی مسیر ، کاهش دید رانندگان و به وجود آمدن ترافیک سنگین قابل توجیه بود که اقدامات لازم را برای بهره برداری از این قطعه صورت دهیم .
مدیرکل راه وشهرسازی لارستان با اشاره به اینکه هدف ما ازفازدوم تونل وحدت و گردنه بریز سهولت در ترافیک است افزود: برای دو بانده شدن محور لار- شیراز لازم بود نقاط حادثه خیز را شناسایی کنیم و برای رفع هر کدام از آنها به صورت مقطعی پروژه ای را در دستور کار خود قرار دهیم تا مردم لارستان و منطقه از این ظرفیت استفاده کنند .
مدیر کل راه وشهرسازی لارستان گفت: باند دوم گردنه نارنجی در محور لار- جهرم نیز از طرح های بازدید شده است.
باقری فرد افزود: گردنه نارنجی با هدف حذف نقطه حادثه خیز در دستور کار اداره کل راه و شهرسازی لارستان قرار گرفته است و یکی از پروژه هایی است که بی وقفه در انتظار به ثمر نشستن آن هستیم .
این مسئول گفت: احداث مسیر چهار خطه در کیلومتر 14 تا 18 در محور لار – جهرم از محاسن این پروژه به شمار می رود تاکنون از یک میلیون و 200 هزار متر مکعب خاکبرداری 15000 متر مکعب و از 120هزار مترمکعب خاکریزی 45 هزار متر مکعب از آن نیز باقی مانده است .
وی ادامه داد: قطعه ی دوم از باند دوم محور لار – جهرم از کیلومتر 25 شروع و کیلومتر 35محور لار – جهرم به پایان می رسد و در حدفاصل دهکویه تا بریز واقع گردیده است و تاکنون هفت پل از 13 ابنیه پل در آن به اتمام رسیده است.
باقری فرد بیان کرد:این پروژه روند پیشرفت 45 درصدی داشته و حجم خاکبرداری 510 هزار متر مکعبی و حجم خاکریزی 300 هزار متر مکعبی در این پروژه صورت گرفته است .
پروژه باند دوم لار – بندعباس به طول 19 کیلومتر از دیگر موارد بررسی شده است که این پروژه به طول 19 کیلومتر از مسیر لار- بندرعباس را شامل می شود. حجم خاکریزی در این پروژه 200 هزار مترمکعب و حجم خاکبرداری 110 هزار مترمکعب است . 52 ابنیه پل در حال ساخت است و همچنین این پروژه پیشرفت فیزیکی 87 درصدی را به خود اختصاص داده است .
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار