پس از گذشت پنج‌سال از کلنگ‌زنی مجتمع فولاد شهرستان فسا هنوز عملیات اجرایی این مجتمع فولادی آغاز نشده است.
کد خبر: ۳۳۱۸۹
تاریخ انتشار: ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۰ 10 May 2015

تابناک فارس به نقل از تسنیم:محمدحسن دوگانی به بررسی آخرین وضعیت مجتمع فولاد فسا پرداخت و اظهار داشت: مهم‌ترین علت عدم اجرای کارخانه فولاد فسا و تاخیر در عملیاتی شدن آن سرمایه‌گذار طرح است.

دوگانی اظهار داشت: سرمایه‌گذار قبلی کار نمی‌کرد و بیشتر به‌دنبال وقت‌سوزی بود که پس از بروز مشکلات مختلف امتیاز ساخت کارخانه از وی گرفته شد.

نماینده مردم فسا در مجلس با بیان اینکه در حال حاضر سرمایه‌گذار جدید مشغول اجرای طرح فولاد فسا شده است تصریح کرد: تسریع در ساخت این کارخانه امروز نیازمند حمایت جدی دولت برای سرمایه‌گذاری است.

وی با بیان اینکه زیرساخت‌های کارخانه فولاد در حال فراهم شدن است بیان کرد: از مزیت‌های مناسب اجرای این طرح نزدیکی به معدن گل‌گهر است.

نماینده مردم فسا در مجلس شورای اسلامی گفت: با توجه به خشکسالی‌های اخیر و خسارت بسیار بالا به کشاورزان در این شهرستان و افت شدید سفره‌های زیرزمینی توسعه صنعت و ایجاد کارخانه فولاد ضروری است.

وی تصریح کرد: با افتتاح فولاد فسا و ایجاد منطقه ویژه اقتصادی این شهرستان به یک قطب صنعتی بزرگ در شرق استان فارس تبدیل می‌شود که برای استان و کشور بسیار سودمند است.

به گزارش تسنیم سال 89 ‌کلنگ ساخت فولاد شهرستان فسا به عنوان بزرگترین فولاد بخش خصوصی کشور به زمین زده شد اما از آن سال تاکنون هیچ اقدام عملیاتی برای ساخت این کارخانه که قرار بود دو ساله ساخته شود نشده است.

این طرح قرار بود با سرمایه‌گذاری حدود سه هزار و 360 میلیارد ریالی توسط بخش خصوصی در منطقه امیریه شهرستان فسا در زمینی به مساحت یک‌هزار هکتار اجرا شود که با افتتاح آن برای حدود شش هزار نفر به صورت مستقیم اشتغال ایجاد می‌شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار