مدیرکل منابع طبیعی استان فارس از نابودی گونه های ارزشمند گیاهان دارویی در استان خبر داد.
کد خبر: ۳۳۳۶۴۶
تاریخ انتشار: ۰۳ آذر ۱۳۹۵ - ۲۲:۱۷ 23 November 2016
تابناک فارس به نقل از باشگاه خبرنگاران:مهرزاد بوستانی مدیرکل منابع طبیعی استان فارس گفت: فارس، با تولید 50 درصد گیاهان دارویی کشور، رتبه نخست پرورش و صادرات گیاهان دارویی را دارد.
 وی افزود: گونه های ارزشمند گیاهان دارویی همچون آویشن کوهی و ریشه شیرین بیان متاسفانه به دلیل برداشت ‌های بی ‌رویه، خشکسالی و بحران شدید کم آبی، بهره‌ برداری غیراصولی و صادرات خام این محصولات در معرض نابودی کامل قرار دارند.
بوستانی از طرح‌ های حفاظتی و احیایی منابع طبیعی برای حفظ این گیاهان دارویی خبر می دهد و می گویداد و ادامه داد: طرح مرتع‌ داری و طرح صیانت از جنگل از جمله طرح ‌هایی منابع طبیعی برای حفظ گیاهان دارویی است.
تاکنون بیش از هزار و 600 گونه گیاه دارویی در فارس، شناسایی شده است و این استان رتبه نخست کشور در زمینه تنوع گونه ‌ای گیاهان دارویی را دارد.شهرستان های لار، لامرد، خنج، جهرم، ممسنی، رستم، مرودشت، بوانات، پاسارگاد و سپیدان بیشترین میزان تولید گیاهان دارویی در استان فارس را دارند.
بوستانی تصریح کرد: سالانه بیش از 40 هزار تن انواع گیاه دارویی از استان به کشورهای مختلف جهان ازجمله کشور های حوزه خلیج فارس، انگلستان، آلمان، ژاپن، ترکیه، چین و فرانسه صادر می شود.
شیرین بیان، آنغوزه، مسطکی، مورد، آویشن و کتیرا از جمله گیاهان دارویی خودرو در استان فارس است.
اغلب شهرستان ‌های فارس دارای انواع گیاهان دارویی است و شهرستان های آباده، نورآباد، ممسنی و سپیدان دارای مزارع گیاهان دارویی هستند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار