رؤسای شوراها و شهرداران 31 شهر و مرکز استان در پنجاه‌ و یکمین اجلاسیه خود در شیراز به رایزنی امور مرتبط می‌پردازند.
کد خبر: ۳۴۴۷۱
تاریخ انتشار: ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۲۰:۰۳ 12 May 2015

تابناک فارس به نقل از فارس:مشاور و مدیر حوزه شهردار شیراز اظهار داشت: پنجاه‌ویکمین اجلاس مشترک روسای شوراها و شهرداران مراکز استان‌ها 23 و 24 اردیبهشت‌ماه جاری در شیراز به میزبانی شورای شهر و شهرداری شیراز برگزار می‌شود.

سیروس پاک‌فطرت که دبیری این اجلاس را نیز بر عهده دارد، افزود: 31 تن از روسای شوراها و نیز 31 نفر از شهرداران کلان‌شهرها و مراکز استان‌های کشور در این اجلاس دو روزه میهمان مردم شیراز خواهند بود.

وی یادآور شد: روز نخست اجلاس ویژه روسای شورای اسلامی شهر خواهد بود که با چهار کمیسیون تخصصی آغاز می‌شود و شامل کمیسیون‌های حقوقی و اقتصادی، سلامت بهداشت و محیط‌زیست، فرهنگی و اجتماعی و نیز عمران و توسعه شهری خواهد بود که در یک روز به‌طور کامل به‌صورت تخصصی مباحث خود را در این کمیسیون‌ها مطرح می‌کنند.

دبیر پنجاه‌ویکمین اجلاس روسای شوراها و شهرداران کلان‌شهرها و مراکز استان‌های کشور خاطرنشان کرد: دستور کار اصلی هردو روز کمیسیون‌ها تبادل‌نظر و تصمیم‌گیری در زمینه ارائه پیشنهاد‌های مرتبط با حوزه مدیریت شهری و شهرداری‌ها در تدوین برنامه ششم توسعه کشور است که نخستین روز به شکل تخصصی در کمیسیون‌ها و روز دوم به‌صورت مشترک شورائیان و شهرداری‌ها در صحن علنی ساختمان جدید شورای اسلامی شهر شیراز با حضور مقامات استانی ترتیب می‌یابد و ریاست این اجلاس را مهندس چمران رئیس شورای اسلامی شهر تهران بر عهده خواهد داشت.

مشاور و مدیر حوزه شهردار شیراز ادامه داد: افزون‌بر اخذ نقطه‌نظرات روسای شوراها و شهرداران، نتیجه کمیسیون‌های روز نخست در اجلاس روز دومارائه و جمع‌بندی و در پایان نیز بیانیه اجلاسیه قرائت می‌شود.

وی افزود: محوریت جمع‌بندی نظرات پیشنهادی مدیریت شهری در اجلاس دوم در مورد تدوین برنامه ششم کشور خواهد بود که از صبح تا ظهر اتفاق می‌افتد.

پاک‌فطرت تأکید کرد: جمع‌بندی مصوبات این اجلاس توسط رئیس اجلاس به دولت، مجلس و شورای عالی استان‌ها ارسال خواهد شد.

مدیر حوزه شهردار شیراز همچنین گفت: در حاشیه دو روز اجلاس، میهمانانخود را به بازدید مراکز زیارتی، فرهنگی و پروژه‌های عمرانی شهر شیراز خواهیم برد.

وی تصریح کرد: معتقد هستم که این اجلاس یک امتیاز و فرصت برای شیراز است که ظرفیت‌های شهر و فضاهای فرهنگی و به‌ویژه بسته‌های آماده سرمایه‌گذاری که در این کلان‌شهر موجود است را ارائه و پیشنهاد بدهیم.

دبیر اجرایی این اجلاس خاطرنشان کرد: امیدوارم که شهرداری، شورای اسلامی و شهروندان شیرازی میزبانان خوبی برای این میهمانان باشند و خواهش من از تمام خبرنگاران و خبرگزاری‌ها، رسانه‌ها مطبوعات و صداوسیما این است که پوشش خبری خوبی از این اجلاس داشته باشند تا این شهر و استان به میهمانان ما به‌خوبی شناسانده شود.

پاک‌فطرت افزود: همچنین امیدوارم که شیراز و شورای اسلامی این شهر نظیر چنین فرصت‌هایی را بتواند در آینده نیز فراهم کند تا در کشور میزبان باشد و مباحث تخصصی را نیز دنبال کرده و شهر مقدس شیراز را به کشور بشناساند.

مشاور و مدیر حوزه شهردار شیراز با اشاره به اینکه این اجلاس به‌طور ادواری گردشی در کشور برگزار می‌شود، اظهار کرد: به‌یقین در این‌گونه اجلاس‌ها به شکل غیررسمی نیز بین شهرداران و روسای شوراها تبادل‌نظر کاری صورت می‌گیرد و ما پروژه‌های عمرانی بزرگی داریم که از طریق بسته‌های سرمایه‌گذاری آن‌ها را ارائه می‌دهیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار