معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور گفت: استانداردسازی تاسیسات هتل ها و مراکز اقامتی و خدمات گردشگری به مثابه حق الناس صنعت گردشگری است که باید بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد.
کد خبر: ۳۴۵۳۶۲
تاریخ انتشار: ۲۸ آذر ۱۳۹۵ - ۲۲:۵۶ 18 December 2016
تابناک فارس به نقل از شعارسال: مرتضی رحمانی موحد شنبه در نشست هم اندیشی فعالان بخش خصوصی گردشگری استان فارس در شیراز افزود: علاوه بر این، آموزش های تخصصی در حوزه گردشگری و صنعت هتلداری نیز باید تقویت شود.

وی اظهار کرد: آموزش نوعی سرمایه گذاری است و در حوزه گردشگری یک ضرورت به شمار می رود .

معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اظهار کرد: این سازمان و فعالان گردشگری به مثابه اعضای یک خانواده تعامل نزدیک و همبستگی دارند و انتظار می رود که سایر دستگاه ها به بهانه های مختلف در امور گردشگری دخالت نکنند و رویکرد حمایت و همراهی را به ویژه در بخش سرمایه گذاری و توسعه زیرساخت ها داشته باشند.

رحمانی موحد در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به ظرفیت های گردشگری فارس گفت: روند اجرای طرح استانداردسازی هتل ها و تاسیسات گردشگری این استان باید شتاب گیرد.

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی نیز در این نشست با بیان این که توسعه گردشگری در استان فارس یک ضرورت است، گفت: اقتصاد این استان با توسعه صنعت گردشگری رونق می گیرد.

علی اکبری افزود: هم اینک به دلیل استفاده غیر اصولی از ظرفیت های آبی استان ، عمق چاه های فارس به 510 متر مربع رسیده که کشاورزی را با مشکلاتی مواجه کرده است . از این رو توسعه گردشگری راه کار مناسبی برای رونق اقتصادی استان است .

در این نشست، برخی فعالان حوزه گردشگری در حوزه های هتلداری، راهنمای گردشگری و دفاتر خدمات مسافرتی در مورد مشکلات این حوزه به بیان دیدگاه های خود پرداختند و پیشنهادهایی برای رفع موانع در این عرصه ارائه کردند.

معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شامگاه جمعه در سفر به شیراز، از جشنواره سفره ایرانی فرهنگ گردشگری بازدید کرده بود.

این جشنواره روز پنجشنبه با حضور استان های کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری، لرستان و فارس در باغ ملی شیراز گشایش یافت و شرکت کنندگان از هر استان در غالب 87 غرفه خوراک های سنتی و محلی خود را ارائه می کنند.

این جشنواره شامگاه شنبه به کار خود پایان می دهد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار