رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌‌دستی و گردشگری گفت:در سال اول اجرای برجام، درمجموع ٢,٨درصد رشد ورود گردشگر داشته‌ایم. ورود گردشگران کشورهای غربی به تفکیک کشورهای مختلف از ١٣ تا ١٠٤ درصد رشد داشته است که رقم ١٠٤ با بیشترین رشد، مربوط به ورود گردشگران فرانسوی بوده است.
کد خبر: ۳۶۵۵۶۲
تاریخ انتشار: ۰۴ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۴ 23 January 2017
١٠ کشور اروپایی که دارای بیشترین سهم در گردشگری ورودی ایران هستند، به‌ترتیب عبارت‌اند از: کشورهای آلمان، فرانسه، ایتالیا، روسیه، هلند، انگلستان، سوئد، اتریش، اسپانیا و سوئیس.
 
به عنوان مثال تعداد گردشگر ورودی از آلمان، بیش از ٢٩‌ هزار نفر بوده و حدود چهار هزار نفر نیز از سوئیس در شش‌ماهه اول سال ٩٥ بوده و برای همه کشورهای اروپایی، رشد مثبت ورود گردشگر را داشته‌ایم.
 
بیان رشد ورود گردشگران غربی از این جهت اهمیت دارد که فضای پیش از برجام و پیش از روی‌کارآمدن دولت تدبیر و امید بیشترین آسیب را به این بخش وارد کرده است.
 
گسترش روابط، به‌ویژه توسعه روابط دوجانبه گردشگری با این کشورها، لغو تحریم‌ها علیه ایران، دیپلماسی فعال ایران در عرصه بین‌المللی، ارائه تصویری مثبت از ایران در جهان پس از برجام، سفرهای مقامات عالی‌رتبه کشورهای اروپایی به ایران، تلاش برای توسعه گردشگری ایران در عرصه بین‌المللی و حمایت و تشویق فعالیت‌های بخش خصوصی، سبب شده نام ایران دوباره در فهرست هدف گردشگری تورهای اروپایی قرار بگیرد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار