امام جمعه موقت شیراز با اشاره به اینکه جهاد کشاورزی با دادن مزایا مردم را به دادن زکات تشویق کند، گفت: فرمانداری باید اعضای شوراها را در فصل برداشت بسیج کند.
کد خبر: ۳۷۱۰۵
تاریخ انتشار: ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۸ 20 May 2015

حجت الاسلام محمدحسن مرادی، امام جمعه موقت شیراز امروز (30اردیبهشت) در نخستین جلسه شورای زکات شیراز که در محل فرمانداری شهرستان شیراز برگزار شد، امر به معروف و نهی از منکر، نیکی به پدر و مادر، زکات، صدقات، نماز و روزه مستحبی را جز مواردی دانست که از سوی پیامبر (صلی الله علیه و آله و سلم) برای ماه شعبان مورد تاکید قرار گرفته است، گفت: تمام کارهای خیری که انجام می شود چند شرط صحت، قبولی و کمال دارد که زکات هم در جایگاه صحت و هم در جایگاه کمال نماز و تمام عبادات قرار دارد، این اهمیت زکات را نشان می دهد.

مشاور استاندار فارس در امور روحانیت با یادآوری این مطلب که یکی از نشانه های انسان مومن پرداخت زکات است، افزود: در قرآن کریم 32 آیه مربوط زکات وجود دارد که در 26 آیه نماز و زکات در کنار هم آمده است.

وی، زکات را از ضروریات دین دانست و افزود: ارائه زکات در کشور امیدوار کننده است و اگر زکات از ناحیه مردم اعلام شود بخش عمده ای از مسئله فقر مرتفع می شود و مقرر شده است 60 درصد زکات خرج فقرا شود.

حجت الاسلام مرادی با اشاره به اینکه بار سنگین انقلاب روی دوش فقرا است و اینان هستند که بدون هیچ چشم داشتی برای انقلاب در همه صحنه ها ورود پیدا می کنند، افزود: فرمانداری باید اعضای شوراها را در فصل برداشت بسیج کند.

امام جمعه موقت شیراز با اشاره به اینکه روحانیون در تشویق مردم به سوی زکات تشویق کنند، اضافه کرد: جهاد کشاورزی با دادن مزایا مردم را به دادن زکات تشویق کند و باید در اداره جهاد یک بخش به نام زکات ایجاد شود، همچنین رسانه ها در معرفی زکات نقش مهمی دارند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار